וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת רה"מ: "נתחשב בבקשות ראשי המתנחלים"

יהושע בריינר ופנחס וולף

5.12.2009 / 0:19

הצוות המיוחד שמינה ראש הממשלה לבחינת אופן יישום ההקפאה יחל הבוקר את עבודתו. בכנס חירום שקיימו תושבי בנימין קראו ראשי המועצות להפר את צווי ההקפאה

הצוות המיוחד שמינה ראש הממשלה לבחינת אופן יישום ההקפאה, בראשותם של השרים אהוד ברק ובני בגין, יתכנס הבוקר (ראשון) כדי לדון בתיקונים ובהתאמות של צו ההקפאה שיקלו על המתנחלים בעשרת החודשים הקרובים.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "התיקונים וההתאמות יתחשבו בבקשות ראשי היישובים שהעלו בפגישתם עם ראש הממשלה ביום חמישי, ויתבססו על החלטת הקבינט בנושא ההשהיה". הערב קיימו מזכיר הממשלה צביקה האוזר ומתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף איתן דנגוט, פגישת עבודה מכינה לקראת ההתכנסות מחר".

אמש, בכנס חירום למאבק בצווי ההקפאה שקיימו תושבי בנימין בישוב עפרה, אמר אבי רואה, ראש מועצת מטה בנימין, כי על התושבים להמשיך במאבקם בתכנית ההקפאה. רואה אמר כי "הקפאת הבנייה היא גזירת שמד כי היא חלה רק על יהודים. אסור לנו לציית לצו זה".

יו"ר מועצת יש"ע דני דיין אמר כי "את החלטת ההקפאה אנחנו נפר, ואנחנו מוכנים לשלם את המחיר בכדי לשבור את מדיניות הספר הלבן של נתניהו. המאבק שלנו לא מיועד להשיג הקלות בצו, אלא אך ורק דרישה להביא לביטולו. כך. לא נשלים עם איסור על יהודים לגור בארץ ישראל. אין בהחלטה לא היגיון מינימלי ולא עמידה בשום עקרון ציוני שנתניהו עצמו דגל בו". הכנס אורגן, בין היתר, על ידי ועד מתיישבי בנימין.

עד להפגנת ההמונים המתוכננת ליום רביעי בירושלים מתכננים ראשי יש"ע לערוך מדי יום כנסי חירום, על מנת להחליט על המשך דרך המאבק בפקחי המנהל האזרחי. בסוף השבוע נערך כנס דומה בשומרון, ומחר צפויים תושבי איזור דרום הר חברון לערוך גם הם כנס חירום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא נשלים עם איסור על יהודים לגור בארץ ישראל". שלט מחאה בהתנחלות עינב/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת הכנסת ציפי חוטובלי (ליכוד) שהשתתפה גם היא בכנס תקפה בחריפות את ראש הממשלה ויו"ר מפלגתה נתניהו. חוטובלי אמרה כי "המאבק הוא לא רק על ארץ ישראל. המאבק הוא גם על פשיטת הרגל של הדמוקרטיה הישראלית. ראש הממשלה סוטה מדרכו של הליכוד. זהו תירוץ מחפיר ועלוב - לומר שהלחץ האמריקאי גרם להקפאה. המאבק חייב להתרחב. חייבים להעיר את מתפקדי הליכוד, וצריך להזכיר לנבחרי הליכוד בשם איזו דרך הם נבחרו".

ביום חמישי נועד ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי מועצת יש"ע, על רקע העימותים ההולכים וגוברים מול המתנחלים, כוחות הביטחון ופקחי המנהל האזרחי. במהלך הפגישה הטעונה אמר נתניהו לראשי המתנחלים כי "הצו להקפאת הבנייה יישאר, אבל היו דברים במסגרת יישום הצו שנעשו בשגגה. אופן יישום ההחלטה טעון שיפור". עוד אמר ראש הממשלה לנוכחים: "אל תתייחסו לצו, כאילו מדובר כאן על הרס וחורבן, אחרת זו תהיה תחושת התושבים. לא תהיה התנתקות ב' ". הוא הוסיף: "אני לא האויב שלכם, ויש לי אוזן קשבת אליכם".

עדכון ראשון: 21:37

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully