וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ’: "התפתחות בחקירת הרצח בבר-נוער"

רמי שני

5.12.2009 / 12:49

השר לביטחון פנים נשא דברים בשבת תרבות בבאר שבע וחשף כי חלה התקדמות בשבוע האחרון בחקירת הרצח במועדון ההומו-לסבי. אהרונוביץ' מתח גם ביקורת על הפרקליטות: "לא אוהב את עסקאות הטיעון"

"אני מעדכן מתוך התפתחויות מהשבוע האחרון, אני אופטימי מאוד ביחס לפיענוח האירוע. אני מאמין שיהיה גילוי בחקירה", כך אמר היום (שבת) השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', לאחר שנשאל בעניין החקירה על הרצח במועדון הקהילה ההומו-לסבית בתל אביב באירוע שבת תרבות, במשכן לאמנויות הבמה בבאר שבע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מצדי, שעבריין יצא זכאי מבית המשפט, אבל לא שייכנס לתקופה קצרה לכלא". אהרונוביץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך האירוע, הטיח השר ביקורת חריפה בבתי המשפט בישראל. ואמר כי "אני לא מרוצה מרמת הענישה ואני גם לא אוהב את עיסקאות הטיעון".

אהרונוביץ' הסביר כי "רמת הענישה היא בהתאם להיקף הפשיעה וטיב הראיות. זה מתחיל להתקרב לענישה סבירה. עיסקאות טיעון, נעשות כדי לקצר תהליכים. אני לא אוהב אותן. אם בית משפט דן בעבריין מסויים, ולא נותן לו את העונש הראוי, זה מסר שלילי. לעבריינים ולכל העוסקים באכיפת החוק. מצדי, שעבריין יצא זכאי מבית המשפט, אבל לא שייכנס לתקופה קצרה לכלא".

לדברי אהרונוביץ', המשטרה מקבלת רק באחרונה גיבוי לפעילותה לסילוק העברייניות מהרחוב. "מערכת בתי המשפט, מתחילה להבין שיש כאן בעיה", הוא אמר. "שאם הם לא יסייעו לאכיפת החוק, הציבור יפגע. אני לא שבע רצון מרמת הענישה. אני רוצה עונשי מינימום לעבירות מסויימות. שלא יוציאו בעונשים קלים. אבל זאת מערכת עצמאית. יש שופטים והרכבים שמחמירים יותר ויש כאלה שפחות. תפקידינו הוא לעצור את העבריינים, להביא אותם לשיפוט. אם העבריין משתחרר אחרי תקופה קצרה זה לא מסר נכון".

השר לביטחון פנים אמר עוד, שהמשטרה והמשרד לביטחון פנים, לא קיבלו את התקציב הראוי לצורך פעילותם. לדבריו, אם רוצים חוק וסדר, חייבים לתת למשרד הזה תקציב גדול יותר כדי להתמודד עם העבריינות, אפילו על חשבון דברים אחרים: "יש היום שוטרים, המתמודדים ברמת פשיעה גבוהה. העבריינים קיבלו מכה קשה, אבל מי שגורם את הנזק הגדול ביותר, הם עברייני הרחוב. היום יש עשרות קצינים המאויימים על ידי ראשי ארגוני הפשיעה. גם שופטים וגם בכירים בערים".

אבו מאזן מבקר בארגנטינה. רויטרס
"לא נותן סיכוי שהקפאת הבנייה תקדם את אבו מאזן למשא ומתן"/רויטרס

בהתייחסו להחלטה להקפיא בנייה בישובים ביהודה ושומרון אמר אהרונוביץ' כי מדובר בהחלטה נכונה, "היא פותחת לנו אפשרויות נוספות, עם מדינות ידידותיות, כמו ארצות הברית. היא גם פוגעת מאוד בהתיישבות. אני צריך לדאוג לתושבים, אבל יש לי אחריות ציבורית. אני לא נותן סיכוי שהדבר יאפשר כניסה לתהליך מדיני או שהמהלך הזה יקדם את אבו מאזן לתהליך של משא ומתן. אני רואה את טובת מדינת ישראל ומדינות אחרות. ההקפאה שהייתה עד היום, הייתה של שנה וחצי. לא איפשרו בניה חדשה ביהודה ושומרון. זה שנוכל לחזור לבנות שוב ביהודה ושומרון, זהו מסר".

אהרונוביץ הדגיש שהממשלה רוצה באמת להגיע לשלום ולשתי מדינות. "הבעיה היא מי השותף ומה הוא יכול לעשות. לעניות דעתי השותף הנוכחי לא יכול לעשות הרבה. יש בחירות אצל הפלסטינים. לא נראה לי שאפשר להתקדם בתהליך. ישראל עשתה הרבה ויתורים, חיזקה את הצד הכלכלי, הורידה מחסומים ועוד. הנהגת הפלסטינים אין בכוחה לעשות את המהלך הזה. לכן צריך לחשוב מה טוב למדינת ישראל בראייה בינלאומית. צריך להבין, שאנחנו לא נמצאים במצב סימפטי במערכת הבינלאומית. רואים את זה במקומות רבים. אז אנחנו אומרים, שאנחנו עושים פסק זמן, בואו נראה לאן זה יוביל. לדעתי, הצד הפלסטיני לא ירים את הכפפה ולא ישתף פעולה. זה נזק עבורם לדורות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully