וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל מוכנה לתיווך טורקי מול סוריה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.12.2009 / 12:13

העיתון המצרי אל-אהראם ציטט מקור דיפלומטי הטוען כי ישראל העבירה מסרים חיוביים לטורקיה ואומרת כי היא מסכימה לתיווך טורקי במו"מ עם סוריה. המגעים ייערכו ב-2010.

"ישראל שיגרה מסרים חיוביים לפיהם היא מסכימה שטורקיה תשוב ותתווך במשא ומתן בין ישראל לסוריה", כך דיווח הבוקר (שבת) מקור דיפלומטי לעיתון המצרי הממסדי 'אל-אהראם'. לדברי המקור, ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן יקיים ביקור רשמי בסוריה ב-22 בדצמבר, במהלכו יעדכן את ההנהגה הסורית בשינוי עמדתה של ישראל.

המקור הוסיף כי "המגעים יחודשו מהנקודה שבה הם הופסקו" וכי הן ייערכו במחצית הראשונה של 2010. במהלך ביקורו של ארדואן בסוריה בסוף החודש הוא צפוי להיפגש עם הנשיא בשאר אסד ועם בכירים סורים נוספים. בעיתון נכתב כי שתי המדינות צפויות לחתום על הסכם שיתוף פעולה חדש ביניהן.

פואד בן אליעזר בטורקיה. AP
ביקור בן אליעזר הפשיר את היחסים?/AP

בחודש שעבר ביקר שר התשתיות בנימין בן אליעזר בטורקיה, ביקור שהגדיר כהצלחה. "הביקור שלי השיג את מטרתו. הצלחתי לבלום את כדור השלג שהלך והידרדר, אני מרגיש שהצלחתי להשיב את היחסים למסלולם", כך אמר בן אליעזר בשיחה עם עיתונאים ישראלים שהתלוו לביקורו. לדבריו, "המטרה הראשית בביקור היתה לשדרג את מערכת היחסים הכלכלית בין טורקיה לישראל ולהדק את הקשרים בין המדינות, והדבר הזה קרה. ביקורו של בן אליעזר נערך על רקע מתיחות ביחסי ישראל טורקיה בעקבות ביקורת טורקית על פעולות ישראל ברצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully