וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צריך להציל את המשרות - לא את הבנקים"

סוכנויות הידיעות

5.12.2009 / 13:46

שר האוצר האמריקאי, גייתנר: "אפשר להעביר משאבים מחילוץ הבנקים לטובת יצירת אפשרויות תעסוקה". קרא להגביל את שכרם של בכירי הבנקים

שר האוצר של ארה"ב, טימותי גייתנר, אמר כי קיימת אפשרות שהממשל יעביר משאבים אשר יועדו לחילוץ בנקים לטובת יצירת משרות, ובמקביל מתח ביקורת על הבונוסים הגבוהים שמחלקים הבנקים הגדולים בארה"ב השנה.

"יהיו לנו משאבים מאוד משמעותיים שנוכל לנצל לא רק כדי לסייע בקידום מטרות מיידיות כמו עידוד השקעות או יצירת משרות, אלא גם לעמידה באתגרים תקציביים בטווח הארוך", אמר גייתנר בראיון לערוץ הטלוויזיה של בלומברג ביום שישי, וציין כי המימון יגיע מתוך כספים של תוכנית החילוץ למגזר הפיננסי (tarp) בסך 700 מיליארד דולר אשר לא נוצלו.

גייתנר הוסיף כי הבנקים שקיבלו סיוע מהממשל פורעים את הסיוע שקיבלו מהר מהצפוי והעריך כי 175 מיליארד דולר יוחזרו לממשל עד סוף השנה הבאה. לדבריו, "זהו סכום גבוה באופן משמעותי משציפינו לפני מספר חודשים".

גייתנר גם מתח ביקורת על מה שהגדיר בתור "עידן של בונוסים גבוהים באופן חסר אחריות", ואמר כי כל הבנקים, אפילו אלו שכבר השיבו את הסיוע הממשלתי שקיבלו, צריכים להגביל את רמת השכר לבכיריהם וליצור שיטת שכר שמתגמלת על עמידה ביעדים ארוכי טווח.

"אנחנו רוצים לראות הגבלות בסיסיות על השכר של מנהלים בכירים במוסדות אלו", אמר גייתנר בראיון לתוכנית הטלוויזיה "Political Capital with Al Hunt" בבלומברג. "חשוב מאוד שנשנה את האופן שבו משלמים לבכירים, את שיטת קביעת הבונוסים, השנה".

גייתנר גם אמר בראיון כי אין ממש בטענות מנכ"ל גולדמן סאקס, לויד בלנקפיין, כי הבנק היה מצליח לשרוד את המשבר גם ללא סיוע ממשלתי. "כל המערכת הפיננסית בארה"ב וכל החברות הגדולות במדינה, ואפילו בנקים קטנים ברחבי ארה"ב, היו באותו רגע בעיצומה של בהלת משיכת כספי לקוחות מהבנקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully