וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת שליט: "חמאס ויתר על אסירים ישראלים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.12.2009 / 9:24

על פי דיווחים בעיתון "אל-קודס אל-ערבי" חמאס הסכים להוציא מרשימת האסירים המיועדים לשחרור את הערבים אזרחי ישראל. נקודה זו היוותה נקודת מחלוקת עיקרית בין ישראל לחמאס

האם חמאס מגלה גמישות בנוגע לעסקת שליט? העיתון "אל-קודס אל-ערבי" הרואה אור בלונדון דיווח הבוקר (שבת) כי חמאס הסכים לוותר על התנאי לשחרר אסירים מקרב ערביי ישראל במסגרת העסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. מקורות המוגדרים 'מהימנים מאד' מסרו לעיתון כי באחרונה הביעו אסירים מקרב ערביי ישראל מרמור, זאת לאחר שנודע להם כי שמותיהם הוסרו מרשימת האסירים שישוחררו בעסקת שליט.

בכיר חמאס בדמשק וחבר הלשכה המדינית של הארגון, מוחמד נסר, מסר לעיתון כי ארגונו קיבל החלטה עקרונית שלא למסור פרטים על המשא ומתן המתנהל בנושא עסקת שליט. "אם עסקת שליט לא תצא לפועל בסופו של דבר, האחריות תוטל על ישראל", אמר. על פי העיתון, ברשימה המקורית שהגיש חמאס נכללו שמותיהם של 20 אסירים עם תעודות זהות כחולות אולם כעת חזר בו חמאס מהתנאי.

המקורות מסרו לעיתון כי תנאי זה הכשיל את המשא ומתן לגיבוש עסקה והם אמרו כי ישראל הבהירה שמדובר בטאבו ישראלי שהיא אינה מתכוונת להפר. לטענת המקורות, אם אכן יוצאו האסירים הללו מרשימת האסירים שישוחררו בתמורה לשליט, "תהא זו הפעם הראשונה שעסקת חליפין בין ישראל לארגון פלסטיני אינה כוללת אסירים מקרב ערביי ישראל". המקורות הוסיפו כי ישראל עודנה מסרבת לשחרר את בכיר פתח מרוואן ברגותי ואת מזכ"ל החזית העממית אחמד סעדאת במסגרת העסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully