וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצניחה באבטלה הקפיצה את וול סטריט

יעל חלק

5.12.2009 / 0:32

מדד הנאסד"ק הוסיף אחוז אחד, מדד 500 החברות המובילות התחזק בכחצי אחוז. נתוני המאקרו הצליחו להחזיר את אמון המשקיעים ושלחו את הבורסה לחתום שבוע ירוק במיוחד

נתוני תעסוקה חיוביים במיוחד הפתיעו את המשקיעים האמריקאים ושלחו את וול סטריט לעליות שערים ביום המסחר האחרון של השבוע.

המסחר ננעל במגמה חיובית: דאו ג'ונס הוסיף 0.2% לרמה של 10,386 נקודות, נאסד"ק עלה ב-1% ל-2,194 נקודות ו-S&P 500 התחזק ב-0.5% ל-1,105 נקודות. בסיכום שבועי עלה דאו ג'ונס ב-0.8%, נאסד"ק הוסיף 2.6% ו-S&P500 התחזק ב-1.3%.

בשוק הסולידי, ירד מחירן של איגרות החוב ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב והתשואה עליהןעלתה ב-0.103% לרמה של 3.483%.

בגזרת המקרו - נתונים חיוביים מפתיעים בשוק העבודה האמריקאי, שהשתפר במידה ניכרת בנובמבר ורשם ירידה בשיעור האבטלה ל-10%, כך דיווח היום משרד העבודה האמריקאי. מספר המפוטרים החדשים ירד לשפל של כמעט שנתיים. מספר המובטלים במגזר הלא-חקלאי בארה"ב ירד (בשיעור משוקלל עונתית) ב-11,000, השיעור הנמוך ביותר מאז דצמבר 2007. דו"ח התעסוקה הפתיע את הכלכלנים, שציפו ל-100,000 מובטלים חדשים ולשיעור אבטלה של 10.2%.

נתון חיובי נוסף שהתפרסם הערב הוא כי ההזמנות מבתי חרושת גדלו באוקטובר ב-0.6% - עלייה שישית בשבעה החודשים האחרונים. הערכות מוקדמת של הכלכלנים צפו כי יישארו ללא שינוי.

יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, יצא להגנת האופן שבו הבנק המרכזי של ארה"ב התמודד עם המשבר הכלכלי העולמי, במסגרת דיון בוועדת הבנקאות של הסנאט על אישור מינויו לכהונה שנייה כיו"ר הבנק הפדרלי. "חמורות ככל שהיו השלכות המשבר, התוצאה היו עלולות להיות גרועות באופן ניכר", אמר ברננקי, שהוביל את השימוש הנרחב ביותר בסמכויותיו של הבנק הפדרלי ב-96 שנות קיומו של הבנק המרכזי. "מילאנו תפקיד מרכזי במאמצים לבלימת המשבר הפיננסי".

סיסקו, יצרנית ציוד רשתות התקשורת הגדולה בעולם, הודיעה היום כי הצליחה להגיע ליעד שקבעה לעצמה במסגרת הצעת הרכש בסך 3.4 מיליארד דולר שהגישה לחברת תנדברג הנורווגית - מתחרתה של רדוויז'ן הישראלית בתחום תשתיות שיחות הוועידה בווידיאו. סיסקו מסרה כי הצליחה לרכוש יותר מ-90% ממניות תנדברג - יעד שסיסקו אמרה בעבר כי במידה שלא יושג, תשקול מחדש את העסקה.

בנק אוף אמריקה גייס 19.3 מיליארד דולר ממכירת מניות על רקע הביקוש הגבוה מצד המשקיעים, בניסיון להסיר את הרגולציה הממשלתית שמקשה על הבנק למצוא מנכ"ל. הכסף שגייס הבנק יסייע לשלם את 45 מיליארד הדולר שקיבל הבנק כחלק מתכנית הסיוע הממשלתית לבנקים (TARP), בעיצומו של המשבר הכלכלי.

סימן נוסף להתאוששות מערכת הבנקאות האמריקאית הוא מתן בונוסים לבכירים, עניין שמעורר את זעמו של הציבור האמריקאי. מנכ"ל גולדמן סאקס, לויד בלנקפיין, בוחן תכניות להגדיל את נתח שכר הבכירים שמשולם במניות. מנהלים בכירים, בלנקפין ביניהם, עשויים לקבל את כל הבונוס השנתי במניות החברה, דיווח "פיננשל טיימס", שהסתמך על דברי מקורבים לנושא.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully