וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגין נורה ע"י צלף ונפצע בינוני בניעלין

ניר יהב ויהושע בריינר

4.12.2009 / 13:44

פלסטיני שהפגין נגד גדר ההפרדה בכפר ניעלין נורה על ידי צלף של צה"ל במפשעתו ונפצע באורח בינוני. גורם ביטחוני מסר כי הכוחות חשו בסכנה וביצעו הירי על פי הנהלים

מפגין בכפר ניעלין נפצע באורח בינוני לאחר שנורה היום (שישי) במפשעתו על ידי צלף צה"לי שהשתמש באש חיה, כך דיווחו גורמים בהפגנה. הפצוע הועבר לטיפול בבית החולים. גורם ביטחוני אמר כי הכוחות חשו בסכנה וביצעו את הירי על פי הנהלים. בצה"ל בודקים את האירוע.

יונתן פולק, פעיל שמאל שהשתתף בהפגנה, מסר לוואלה! חדשות כי "הירי מהווה הפרה בוטה של הוראות הפרקליט הצבאי. המפגין שנורה לא היווה איום על חיילי צה"ל. הצלף עמד במרחק של 50 מטרים ממנו, ותוך שימוש בעדשה טלסקופית הוא ירה בו ישירות למפשעה, דבר שאסור על פי הנהלים. זה כבר השבוע השלישי שכוחות הביטחון יורים לעבר המפגינים כדורי 'טוטו' הנחשבים על ידי צה"ל כאש חיה".

מצה"ל נמסר כי במקום התקיימו הפרות סדר לא חוקיות בהן השתתפו כ-150 פלסטינים ואזרחים נוספים. המפגינים יידו אבנים לעבר כוחות הביטחון שמצידם השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות.

גם בכפר בילעין התקבצו היום כ-80 ישראלים ואזרחים נוספים על מנת למחות נגד תווי גדר ההפרדה. מצה"ל נמסר כי המפגינים יידו אבנים לעבר כוחות הביטחון אשר השיבו לעברם באמצעים לפיזור הפגנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully