וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתה הילדה החרדית שעוררה סערה נגד ליצמן

נעמה טלמור

4.12.2009 / 12:15

בבית החולים שניידר הלכה לעולמה הילדה החרדית, שסיפורה עורר סערה בעקבות התערבותו של סגן שר הבריאות, שקבע כי יש להשאירה בחיים למרות שנקבע לה מוות מוחי. הבוקר נדם ליבה

הפעוטה החרדית, בת ה-11 חודשים, שסיפורה עורר סערה בהסתדרות הרפואית, הלכה הבוקר (שישי) לעולמה בבית החולים שניידר בפתח תקווה, לאחר שנדם ליבה. הסיפור הקשה החל לאחר שסגן שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה) קבע כי יש להמשיך להחזיק את הילדה בחיים, למרות שנקבע לה מוות מוחי. ליצמן טען כי מה שקובע מוות לפי ההלכה הוא הפסקת פעילות הלב ולא פעילות המוח. בעקבות זאת, נשמעו הרופאים להוראת סגן השר והחזיקו את הפעוטה תחת הנשמה וטיפול תרופתי.

התנגדותו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן לקביעת מוות מוחי נשימתי כמותו של אדם, עוררה את זעמם של הרופאים שראו בצעד זה התערבות בוטה. יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל, ד"ר ליאוניד אידלמן, כתב מכתב זועם לסגן השר בו נאמר: "כידוע לך, לפי החוק, הוכר מוות מוחי נשימתי על פי ההוראות שקבע מנכ"ל משרד הבריאות והוא ייקבע על ידי שני רופאים בתנאים המפורטים בחוק". אידלמן המשיך וכתב כי "אם קביעת מוות מוחי נשימתי מנוגדת להשקפת עולמו של המטופל, לא יופסק הטיפול התומך ישירות בטיפול נשימתי וכי במצב כזה לא ינותק החולה ממכשירי ההנשמה".

יעקב ליצמן  מבקר במבצע חיסונים נגד שפעת  החזירים באיכילוב נובמבר 2009. יותם רונן
"להיטות חסרת תקדים לתקוף את סגן השר". ליצמן/יותם רונן

אידלמן אף התייחס במכתבו לטענותיהם של רופאים בבית החולים שניידר לילדים לפיהן מנהל בית החולים קיבל שיחת טלפון מליצמן, בה הוא מבקש להמשיך ולטפל בתינוקת חרדית שנקבע לה מוות מוחי. "נדהמנו לנוכח התבטאותך והשתלחותך כנגד רופאי בית החולים שניידר, אשר כל "חטאם" היה כי פעלו בהתאם להוראות חוק מוות מוחי נשימתי", כתב. "אין כל ספק כי הרופאים פעלו במקצועיות רפואית ואתית, ביושרה ובמסגרת הוראות החוק ולא היה כל מקום להתערבותך”.

ליצמן מיהר להגיב לדברים במכתב שכתב לאידלמן ואשר הגיע לידי וואלה! חדשות. במכתב מציין בכיר בלשכת סגן שר הבריאות בין השאר כי "מתוכנו של מכתבך ניתן ללמוד על להיטות חסרת תקדים לתקוף את סגן השר, טרם השכלת לעשות את המינימום הדרוש מבן אנוש ולשמוע את עמדת סגן השר. בנסיבות שנוצרו, הרי שבראיה כוללת חשב סגן השר שראוי לתת טיפול תומך, עליו הוא התייעץ עם רופא. בראייה כלל מערכתית טיפול תומך כזה יכול להועיל למערכת כולה ולאמון של הרבנים בה, יותר מאשר מהלך של 'יקוב הדין את ההר'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully