וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: "העליות יימשכו אך התנודתיות תגבר"

ליאור זנו

4.12.2009 / 11:34

בבנק לאומי אופטימיים ומעריכים כי הראלי בשוק המניות יימשך על אף שינויים חדים יותר שצפויים. בפועלים טוענים: "ירידה במדד הפחד משקפת את הרגיעה שחשים המשקיעים"

"עליות השערים שנרשמו בחודשים האחרונים הביאו את מדד תל אביב 25 למרחק של 11% בלבד מרמת השיא, שנרשמה ערב המשבר הגלובלי. בד בבד, ממשיכה לשרור הרמה הנמוכה בסטיות התקן הגלומות באופציות המעו"ף, מדד הפחד המקומי", כך כותבים הבוקר בבנק הפועלים. בפועלים סבורים כי הירידה בסטיות התקן ממחישה את הרגיעה שחשים המשקיעים, ויוצרת הזדמנות ליצירת אסטרטגיה הגנתית לתיק המנייתי במחירים אטרקטיביים יחסית.

"המלצתנו היא להמשיך ולהחזיק בפוזיציה מנייתית ארוכת טווח, תוך דגש על התאמת מידת החשיפה לרמת הסיכון של הלקוח. לאור הירידה בסטיות התקן באופציות המעו"ף, אנו ממליצים לנקוט באסטרטגיה הגנתית על תיק ההשקעות", כך כותבים כלכלני בנק הפועלים.

חדר עסקאות. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
הזדמנות ליצירת אסטרטגיה הגנתית לתיק מנייתי במחירים אטרקטיביים/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

בפן הכלכלי נמשכת המגמה החיובית: ברמת המקרו, ממשיכים להתפרסם נתונים מעודדים במגוון מישורים – בחודשים אוגוסט עד אוקטובר גדל יצוא הסחורות ב-46.1% לעומת החודשים מאי עד יולי. הרכישות בכרטיסי אשראי צמחו ב-9.1%, הפדיון בענפי המסחר והשירותים גדל ב-5.8% ויבוא חומרי הגלם טיפס ב-11.3%. בנוסף חל צמצום בשיעור המובטלים במשק.

ברמת המיקרו, דו"חות החברות לרבעון השלישי, שפרסומם הסתיים השבוע, המשיכו להציג שיפור ביחס לרבעונים הקודמים, ובפועלים סבורים כי מגמה זו תימשך גם ברבעונים הבאים. ההכנסה של חברות ת"א 25 רשמה ירידה של 8% ברבעון השלישי ל-92 מיליון שקל, אך למרות ירידה זו חזרו החברות להציג שיפור ברווח הנקי שצמח ב-28% ביחס לרבעון המקביל ל-8.25 מיליארד שקל. בחלוקה סקטוריאלית, נרשם גידול ברווח המצרפי בענפים רבים, ובהם האנרגיה, הטכנולוגיה, המזון, התקשורת וחברות האחזקה. הרעה נרשמה בענפי הכימיה והנדל"ן.

עם תחילת 2010 צפויים להתעדכן הרכבי מדדי המניות השונים. בבנק לאומי צופים כי אפריקה השקעות, כור ומגדל צפויות לפנות את מקומן במדד 25 המניות המובילות לטובת גזית גלוב, דלק קידוחים ואבנר.

בלאומי כותבים הבוקר כי: "המגמה החיובית צפויה להימשך, זאת לנוכח השיפור בתמונה המקרו-כלכלית והתשואות הנמוכות הצפויות באפיקים הסולידיים, אשר תומכות בשוק המניות המקומי (הן בשל שיעורי ההיוון הנמוכים והן בשל העלייה בתיאבון לסיכון)". עם זאת, בלאומי מסתייגים ומסבירים כי רמת המחירים הנוכחית בשוק המניות (המשתקפת ממכפיל הרווח החזוי) אינה נמוכה בהסתכלות היסטורית, ועל כן נראה כי גם אם יימשכו בו עליות השערים, קצבן צפוי להיות מדוד ורמת התנודתיות צפויה להיוותר גבוהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully