וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע הדיווחים, נתניהו כינס את השרים

ניר יהב ופנחס וולף

4.12.2009 / 12:31

רה"מ מכנס בירושלים את פורום "השביעייה". טרם נמסר אם השרים ידונו בעסקת שליט. לפי דיווחים בכלי תקשורת ערבים, חמאס מתעקש שכל האסירים הכבדים ישוחררו. "ישראל מכשילה העסקה"

על רקע הדיווחים השונים בנוגע לעסקה קרבה לשחרור גלעד שליט, כינס היום (שישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו את פורום "השביעייה" בירושלים. מלשכת ראש הממשלה לא נמסר אם הפורום ידון בעסקה. פורום השביעייה כולל את נתניהו ואת השרים אהוד ברק, אביגדור ליברמן, אלי ישי, בני בגין, משה יעלון ודן מרידור.

בכיר בחמאס מסר היום לעיתון אל קודס אל ערבי כי המתווך הגרמני מסר להנהגת חמאס כי ישראל מסרבת להיענות לחלק מדרישות הארגון ולפיכך העסקה טרם הושלמה. "ישראל הרפתקנית ומסרבת להיענות לדרישות חמאס על מנת להשלים את העסקה", אמר. הוא הוסיף עוד כי הדיווחים על כך שגלעד שליט נמצא כבר בקהיר הם "שמועות חסרות בסיס". "מדובר בפרטים חשאיים ואני מעדיף לא להרחיב את הדיבור על כך", הוסיף הבכיר.

דובר הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות, אבו מוג'אהד, אמר כי הכדור נמצא במגרש הישראלי. "באפשרותה של ישראל לסיים את העסקה אם תיענה לדרישות של הפלגים החמושים", אמר. הוא אישר כי השיחות קשות וסבוכות וקרא לכלי התקשורת לנקוט בזהירות כשהם מדווחים על המגעים, משום שזה משפיע לרעה על משפחות האסירים הפלסטינים הכלואים בישראל.

העיתון הסעודי "אל-ווטן" דיווח הבוקר כי ישראל עודנה מתנגדת לשחרר מהכלא 15 אסירים, ביניהם בכיר פתח מרוואן ברגותי, מזכ"ל החזית העממית אחמד סעדאת ו-10 מבכירי הזרוע הצבאית של חמאס כגון עבדאללה ברגותי ואיברהים חאמד. בנוסף מסרבת ישראל לשחרר שלוש אסירות "כבדות", ביניהן אמנה מונא שרצחה את הנער אופיר רחום. "חמאס העביר את תשובתו למתווך הגרמני, והוא העביר אותה לישראל. חמאס הבהיר בתשובתו ש-15 האסירים הללו, שאותם ישראל מסרבת לשחרר, הם 'קו אדום' ולא תהיה עסקה בלי שחרורם", מסרו מקורות לעיתון.

גלעד   שליט. GettyImages
Gettyimages/GettyImages

בכירים בארגון מסרו לעיתון 'אל-חיאת' הרואה אור בלונדון כי עדיין ישנם שלושה מכשולים העומדים בפני השלמת העסקה: ישראל מסרבת לשחרר 50 אסירים מתוך רשימת 450 האסירים, ישראל מתעקשת לגרש 130 אסירים מתוך ה-400 שהסכימה לשחרר, ומסרבת להכליל בעסקה אסירים מקרב ערביי ישראל ומזרח ירושלים.

בכיר בחמאס מסר לעיתון כי המתווך הגרמני מדלג באופן יומי בין הרצועה לבין ישראל על מנת להתגבר על המכשולים העומדים בפני גיבוש עסקה. מבין ההצעות שהוא מציג לצדדים: גירוש 50 האסירים הנמצאים במחלוקת לחו"ל, חלק נוסף לגרש לרצועה, וחלק אחר להשאיר בכלא.

מקור המקורב לחמאס הכחיש כי חמאס גיבש הסכמות עם המתווך הגרמני בעת ביקורו ברצועת עזה. בשיחה עם העיתון הערבי-ישראלי "א-סנארה" אמר המקור כי הימצאותו של המתווך בעזה, והנוכחות האינטנסיבית של מטוסי חיל האוויר מעל שמי הרצועה, עוררו שמועות לפיהן שליט כבר בדרכו לקהיר.

אתמול מסרו מקורות המעורבים במשא ומתן לגיבוש עסקה לעיתון הסעודי "אל-ווטן" כי ממשלת ישראל הודיעה למתווך הגרמני שהיא מסרבת לשחרר את מרוואן ברגותי במסגרת העסקה. המקורות אישרו את הדיווח בעיתון הלבנוני "אל-מוסתקבל", לפיו המחלוקת נסובה כעת סביב 15 שמות של אסירים פלסטינים, ביניהם כאמור בכירי הזרוע הצבאית של חמאס וכן שלוש אסירות, ביניהן רוצחת הנער אופיר רחום, אמנה מונא.

עדכון ראשון: 08:08

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully