וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועץ אירני בכיר נועד עם חאלד משעל בדמשק

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

3.12.2009 / 20:53

היועץ האירני לביטחון לאומי סעיד ג'לילי המבקר בסוריה, נועד עם הנשיא ושר החוץ הסוריים וראש הלשכה המדינית של חמאס. השניים דנו "בפגיעה הישראלית" בפלסטינים

היועץ לביטחון לאומי של אירן, סעיד ג'לילי, המשמש גם כראש צוות המשא ומתן האירני לשיחות עם המערב על פרויקט הגרעין, נפגש היום (חמישי) בדמשק עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, במסגרת ביקורו בסוריה. כלי תקשורת ערבים דיווחו כי "השניים דנו במתרחש בזירה הפלסטינית, במצור שישראל מטילה על רצועת עזה, במתקפותיה של ישראל על העם הפלסטיני, בהמשך הבנייה בהתנחלויות ובייהוד ירושלים".

מוקדם יותר נועד ג'לילי עם נשיא סוריה בשאר אסד ודן עימו ביחסים בין שתי המדינות ובצורך להעמיק אותם ולפתוח "אופקים חדשים, שישרתו את האינטרסים של שני העמים הידידים", כפי שדווח בסוכנות הידיעות הסורית. עוד דווח כי השניים דנו בפרויקט הגרעין האירני. אסד אמר כי לאירן, כמו ליתר המדינות, יש זכות להעשרת אורניום למטרות שלום.

במסיבת עיתונאים שקיימו שר החוץ הסורי וואליד מועלם וג'לילי אמר מועלם כי פגישתם של ג'לילי ואסד היתה קונסטרוקטיבית ופורה. "נושא הגרעין האירני עלה לדיון בביקורו של אסד בצרפת, שם הוא הבהיר כי סוריה לא תתווך בין המערב לבין אירן בסוגיה זו", אמר. לדבריו, אסד תומך בפתרון דיפלומטי לסוגית הגרעין האירני.

ג'לילי שיבח בדבריו את היחסים "האסטרטגים" ואת תפיסות העולם הדומות של שתי המדינות סביב הסוגיות העומדות על הפרק. בהתייחסו לנושא הגרעין אמר ג'לילי: "אירן הבהירה את עמדתה סביב נושא זה". הוא הבהיר עוד כי לאירן יש זכות להעשיר אורניום לצרכי שלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully