וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד נדחה: "לא נשתף פעולה עם הבית היהודי"

3.12.2009 / 22:26

יו"ר האיחוד הלאומי יעקב כ"ץ דחה בשיחה עם וואלה! חדשות את קריאת האיחוד של יו"ר הבית הלאומי, שלדבריו "שותף לצווים גזעניים על העם היהודי". זאת לאחר שהשר הרשקוביץ קרא לאחדות בימין

רויטרס

(צילום: טל אנגלנדר, ועד מתיישבי השומרון, רויטרס, עריכה:גדי וינסטוק)

לשכתו של יו"ר מפלגת האיחוד הלאומי יעקב כ"ץ, פרסמה אמש (חמישי) תגובה לקריאת יו"ר הבית היהודי שר המדע דניאל הרשקוביץ לאחד כוחות בין המפלגות במטרה להיאבק בהקפאת הבנייה בהתנחלויות. "כצל'ה שמח מאוד בקבלת המכתב מהשר הרשקוביץ ובקשתו לאיחוד המפלגות", נמסר בהודעת המפלגה.

עם זאת, בשיחה עם וואלה! חדשות, תקף כצל'ה את הרשקוביץ. לדבריו, "זה לא הזמן להיפגש על אחדות, כאשר הוא (הרשקוביץ – פ"ו) שותף לצווים גזעניים על העם היהודי. בימים אלו אנחנו עסוקים בעבודה אחת גדולה – בהישרדות ובהצלת יש"ע". גם חברי הכנסת האחרים באיחוד הלאומי תקפו את הרשקוביץ. ח"כ אריה אלדד אמר כי, "ברגע זה הרשקוביץ והבית היהודי שותפים לדבר הקפאה. לפני שהם יוזמים איחוד מחודש הם צריכים להסביר לציבור איך הם מוכנים להיות שותפים מלאים באחריות למדיניות הממשלה שגזרה על ההתיישבות ביו"ש".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הציונות הדתית ניצבת בפני אתגרים קשים מבית ומחוץ"/מערכת וואלה!, צילום מסך

השר הרשקוביץ, פנה הערב במכתב ליו"ר האיחוד הלאומי, וקרא לו לאחד כוחות בין המפלגות כדי להיאבק בהקפאה. הרשקוביץ כתב כי "צריך לקיים פריימריז משותפים לאיחוד הלאומי ולבית היהודי ולאחד כוחות פוליטיים, במיוחד על רקע הקפאת הבניה בהתנחלויות".

הרשקוביץ הוסיף כי "אני כותב אליך בלב קרוע ומורתח, כאשר ההתיישבות היהודית בארץ ישראל מתמודדת עם גזירות קשות, וחלקים לא מבוטלים בחברה הישראלית ובנציגותה הפוליטית מתנערים מערכי הציונות. אני כותב אליך על רקע מאמצינו המשותפים לאחרונה לאיחוד וליכוד השורות".

הרשקוביץ הזכיר כי "הבית היהודי" נמצא בפני מפקד חברים ובחירות למרכז המפלגה. "אני משוכנע כי לפנינו הזדמנות פז לבצע את הליכי הדמוקרטיזציה במשותף, ולבצע חשיבה והתייעצויות משותפות באשר לעריכת מפקד החברים ובחירת מרכז מפלגתי משותף", הוא כתב. "אין סיבה שלציונות הדתית, שמצויה בימים אלה בפני אתגרים קשים מבית ומחוץ, יהיה ייצוג פרלמנטארי מפוצל וחלש".

"לצערי הרב, וכפי שהצבעת גם אתה על כך באחרונה, המאבקים האחרונים שנאלצנו לנהל מתוך הקואליציה, גם אם בחלקם נחלנו הצלחה, הוכיחו כי לחברי כנסת דתיים במפלגות אחרות אין יכולת השפעה על נושאים היקרים לליבו של הציבור הדתי, ולמפלגות אלה גם אין בעיה להפר הבטחות שניתנו בזמן בחירות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
נתניהו נואם בכנס הקהילות היהודיות בוושינגטון. רויטרס
"למפלגות אחרות אין בעיה להפר הבטחות שניתנו בזמן בחירות". נתניהו/רויטרס

הרשקוביץ הוסיף כי "אין ערך לניסיונות 'השתלטות' על מפלגות גדולות, שמקיאות מקרבן כל גורם שהאג'נדה הציונית-דתית שלו מתבלטת על פני השטח יותר מדי. ברור גם כי חלק לא מבוטל ממצביעינו הפוטנציאליים זלגו למפלגות אחרות רק בגלל שמאסו בחיידק הפילוג, וזו הזדמנות לבשורה גדולה שתאפשר להם לחזור הביתה, למפלגה בעלת כוח פוליטי ניכר, שתהיה שותפה מובילה בהנהגת המדינה".

לקראת סוף המכתב, כתב הרשקוביץ כי "הבה נחזור עכשיו וניטול חלק בבניין מפלגה ציונית דתית ומסורתית גדולה ואיתנה, שתקדם את עקרונות התורה והעבודה, ההתיישבות והעוצמה הרוחנית במדינה, מתוך גאווה לאומית ויראת שמיים". בתוך כך, הבוקר נועד ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי מועצת יש"ע, על רקע העימותים ההולכים וגוברים מול המתנחלים, כוחות הביטחון ופקחי המנהל האזרחי.

עדכון ראשון: 20:40

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully