וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר: "העולם צריך להשלים עם דולר חלש"

רויטרס

3.12.2009 / 20:15

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, אמר היום כי העולם צריך להשלים עם דולר חלש יותר כדי להבטיח את התאוששות הכלכלה העולמית

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, אמר היום כי העולם צריך להשלים עם דולר חלש יותר כדי להבטיח את התאוששות הכלכלה העולמית. "עלינו גם להבין, ולא קל להעביר את המסר הזה, שנדרש איזון מחדש גלובלי. או שארה"ב תהיה בתקופת מיתון ארוכה ביותר, וזה רעיון ממש רע, או שהדולר צריך להיחלש, כדי שמאזן התשלומים יסתדר", אמר פישר בתגובה לשאלה בארוחת בוקר עסקית בניו יורק.

"אני חושב שכולנו צריכים להשלים עם העובדה שהדולר עשוי להמשיך להיחלש, וכי המטבעות שלנו צפויים להתחזק ביחס לדולר", המשיך פישר. "ארה"ב צריכה לצמצם את היבוא, אחרת לא נזכה לכלכלה גלובלית משגשגת".

"מצד אחד יש את הסינים שהמטבע שלהם פשוט לא זז. בצד השני יש את הברזילאים עם התחזקות עצומה של המטבע, אשר מנסים להשתמש בהגבלות על הון וכל מיני דברים", אמר פישר בהתייחסו לצעדים בהם נקטה ברזיל כדי לבלום את התחזקות המטבע המקומי, הריאל.

בהתייחסו לכלכלת ישראל, העריך פישר כי האינפלציה בחודשים הקרובים צפויה להיות גבוהה מטווח היעד של 1%-3%. עם זאת, למרות התגברות הלחצים האינפלציוניים, אמר פישר כי בנק ישראל אינו מתכוון לרכוש זהב, בדומה למהלך שביצע הבנק המרכזי של הודו אשר רכש בתחילת נובמבר 200 טונות זהב תמורת 6.7 מיליארד דולר מקרן המטבע הבינ"ל (IMF).

"אם אתה באמת חושב שהעתיד של הכלכלה העולמית הוא אינפלציה גבוהה, אז תשקיע בזהב. אני לא חושב זה העתיד. אני לא רואה אותנו נכנסים לאקלים של אינפלציה גבוהה. מבלי להתחייב, אני לא חושב שאנחנו הולכים להשקיע בזהב בזמן הקרוב", אמר פישר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully