וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן לישראל: "הפסיקו עבודות בכנסיית הקבר"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

3.12.2009 / 20:12

שגריר ישראל בירדן דני נבו, זומן שוב לשיחת הבהרה במשרד החוץ הירדני. העילה: עבודות בכנסיית הקבר בעיר העתיקה בירושלים. מי אמר שטוב להיות שגריר?

משרד החוץ הירדני זימן הערב (חמישי) את שגריר ישראל בעמאן דני נבו והעביר לידיו מכתב מחאה מממשלת ירדן בשל עבודות שמבצעת ישראל בכנסיית הקבר בעיר העתיקה שבירושלים. סוכנות הידיעות הירדנית הרשמית דיווחה כי במכתב הביעה הממשלה הירדנית דאגה עמוקה ממעשיה החד-צדדיים של ישראל וקראה לה להפסיק באופן מיידי את העבודות במקום. "הצעדים שנוקטת ישראל הם בלתי חוקיים ומהווים הפרה של החוק הבינלאומי", נכתב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
עשה היכרות עם המסלול למשרד החוץ הירדני. השגריר הקודם רוזן/מערכת וואלה, צילום מסך

אין זו הפעם הראשונה ששגריר ישראלי בירדן נאלץ להתמודד עם ביקורת הממלכה ההאשמית כלפי מדיניותה של ישראל. עם פרוץ המהומות בהר הבית לפני כחודשיים, זימנה ירדן את השגריר הקודם יעקב רוזן לשיחת הבהרה, במחאה על ההתנגשויות האלימות במתחם הקדוש, ועל סגירתו למבקרים ומתפללים. הירדנים מסרו לרוזן מכתב ובו דרישה להפסיק את "ההפרות" במזרח ירושלים ובמתחם מסגד אל אקצא.

בחודש מאי השנה זומן רוזן ללשכת שר החוץ הירדני נאסר ג'וה על מנת לספק הבהרות בנוגע להתבטאות של חבר הכנסת אריה אלדד (האיחוד הלאומי) שאמר ש"ירדן היא המדינה הפלסטינית". בנוסף, 16 חברי פרלמנט ירדני קראו לגרש את רוזן מהממלכה בעקבות דבריו של אלדד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully