וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הבג"ץ: נמשכת האפליה בביה"ס החרדי

3.12.2009 / 17:40

עמותת "נוער כהלכה" טוענת כי ביה"ס "בית יעקב" בעמנואל ממשיך להפלות תלמידות על רקע עדתי וזאת למרות התערבות בג"ץ, שטען כי הדבר אסור. בשל כך, דורשים בעמותה לקנוס את משרד החינוך

עמותת "נוער כהלכה" עתרה היום (חמישי) לבג"ץ נגד משרד החינוך ומרכז החינוך העצמאי, בדרישה לקנוס אותם בשל ביזיון בית משפט. העתירה הוגשה על רקע טענות העמותה, כי פסק דין שהורה על הפסקת הפרדתן של תלמידות מעדות המזרח בבית הספר החסידי לבנות "בית יעקב" ביישוב עמנואל, אינו מיושם.

אילוסטרציה. שרון בוקוב
קיימת הפרדה עדתית בין התלמידות/שרון בוקוב

בבית הספר קיימת הפרדה ממשית בין האגף בו לומדות בנות המגזר החסידי האשכנזיות לבין בנות מעדות ספרד. בנוסף, נכפה על הבנות ממוצא מזרחי ללמוד על פי גישת החסידות. לפני כשלושה חודשים קבע בג"ץ כי מדובר באפליה וכי משרד החינוך חרג מסמכותו כשלא ביטל את הרישיון לבית הספר ולא מנע העברת תקציבים. השופטים הורו לבית הספר "להסיר כל סממן, פורמלי ומהותי כאחד, של תופעת האפליה אשר רווחה בבית הספר".

אולם, על פי הבקשה שהוגשה היום, מרכז החינוך העצמאי האחראי על בית הספר, מזלזל בפסיקה הקודמת והבנות הספרדיות עדין לומדות בכיתות נפרדות מהבנות האשכנזיות. "תלמידות השנה שעברה נותרו בכיתותיהן המקוריות. ההפרדה בין הכתות 'הספרדיות' לכיתות 'האשכנזיות' נותרה כשהיתה, ותלמידות 'האגפים' השונים המשיכו להכנס לבית הספר משערים נפרדים", נכתב בבקשה.

לטענת "נוער כהלכה", בבית הספר ישנן כיתות מקבילות שבהן פחות מעשר תלמידות בכל כיתה, שבהן לומדים אנגלית, מתמטיקה ומדעים. "מכיוון שאין סיבה להניח כי קיים 'מדע חסידי' או 'מתמטיקה חסידית', לא נותר אלא להסיק כי מטרת שימור 'המגמות' היא שימור האפליה הגזענית", נטען. לבקשה מצורפת גם טבלה שבה שמות התלמידות בכל כיתה, משתקף בבירור שיש הפרדה עדתית בין התלמידות.

"אפרטהייד במדינת ישראל"

"לצערנו הרב, 'בית יעקב' מתעלם לחלוטין מהחלטת בית המשפט העליון", אמר עו"ד ד"ר אביעד הכהן, שמייצג את "נוער כהלכה". "למרבה הפלא, גם משרד החינוך לא עושה את מה שהיה צריך לעשות נגד מה שנראה כמו אפרטהייד במדינת ישראל".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי מנכ"ל המשרד, ד"ר שמשון שושני, שלח מכתב בנושא לממלא מקום מנכ"ל מרכז החינוך העצמאי, הרב צבי בוימל, בו הוא כתב כי אם לא תבוצע הנחייתו להפסיק את ההפרדה בין הבנות עד לשבוע הבא, "ינקוט משרד החינוך בכל האמצעים העומדים לרשותו".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully