וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדחתו של זוהר לא פגעה באינטרס הציבורי"

אלון שן

3.12.2009 / 16:50

כך הודיע מבקר המדינה לאחר שסיים לבדוק את התנאים הכספיים שקיבל יו"ר דיסקונט עם פרישתו מהתפקיד. המבקר הוסיף כי ימשיך ויעקוב, ובמידה ויהיה צורך - יפעל שוב

"עד עתה לא נפגע האינטרס הציבורי במסגרת ההתפטרות של יו"ר דירקטוריון בנק דיסקונט", כך הודיע היום (חמישי) מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס, לאחר שסיים לבדוק את התנאים הכספיים שקיבל שלמה זוהר עם פרישתו מהתפקיד.

מבקר המדינה הוסיף כי ימשיך ויעקוב אחר תנאי הפרישה של זוהר המסתכמים בכ-15 מיליון שקלים, ואם יהיה צורך בפעולה נוספת, היא תישקל מיד. הבדיקה נערכה לאחר שפורסמו ברבים תנאי הפרישה המשמעותיים של היו"ר. כזכור, המדינה מחזיקה ב-25% ממניות בנק דיסקונט והביקורת בדקה חשש של פגיעה באינטרס הציבורי של המדינה בעניין זה.

על פי תוצאות הביקורת, על גורמי הפיקוח והמדינה כבעלת מניות לעקוב אחר מתן התגמולים ליושב ראש היוצא בהתאם לחוזה העסקתו ולוודא כי התגמול ניתן באופן סביר ובהתאם לסעיפים בחוזה המתאימים לנסיבות העניין.

ממשרד המבקר הוסיפו כי הסדרי התגמול בגופים מוסדיים ובחברות ציבוריות הם בעלי חשיבות כלכלית ויש להם השלכות חברתיות, במיוחד על רקע המשבר בשוק ההון בשנה האחרונה. לפיכך, הם מחייבים את תשומת ליבו של משרד מבקר המדינה גם בהמשך, במהלך הביקורות על הרגולטורים הנוגעים בדבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully