וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הריבית באירופה נותרה על 1%

סוכנויות הידיעות

3.12.2009 / 17:37

הבנק המרכזי של אירופה הותיר את הריבית בשיעור שפל של 1%, בהתאם לציפיות. זהו החודש השביעי שבו משאיר הבנק את הריבית בשיעור זה

הבנק המרכזי של אירופה הותיר את הריבית בשיעור שפל של 1%, בהתאם לציפיות. זהו החודש השביעי שבו משאיר הבנק את הריבית בשיעור זה. בשעה זו נושא נגיד הבנק המרכזי, ז'אן קלוד טרישה, נאום, בו הוא צפוי לתת פרטים בנוגע לאסטרטגיית היציאה של גוש היורו מתוכניות התמריצים, וצמצום התמיכה בבנקים.

"אנו מצפים לקרות סימנים ראשונים לכך שהבנק המרכזי יצמצם את האמצעים החריגים שבעזרתם תמך בכלכלה, מבלי שינוי משמעותי במדיניות הרגילה", כך אמרו אנליסטים מחברת RCB קפיטל מרקטס.

ג'ים אוניל, הכלכלן הראשי של גולדמן סאקס, אמר לפני ישיבת הבנק המרכזי של אירופה, כי הודעת הבנק עשויה להיות "מסובכת". ההתפתחויות האחרונות בעולם עשויות לגרום גם לקולות הנציים בבנק, הקוראים לסגת מהתמריצים ולהיות זהירים יותר, הוסיף אוניל.

היום פורסמו נתוני התמ"ג המתוקנים של כלכלת גוש היורו לרבעון השלישי. כלכלות 16 המדינות החולקות את מטבע היורו רשמו צמיחה של 0.4% ברבעון השלישי, לעומת הרבעון שקדם לו, בעוד שבהשוואה לרבעון השלישי של 2008, נסוג התמ"ג ב-4.1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully