וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלים עתרו לבג"ץ: "ההקפאה אינה חוקית"

גלעד גרוסמן

3.12.2009 / 15:22

14 רשויות אזוריות עתרו נגד נתניהו וברק ודרשו מבג"ץ להורות על ביטול הקפאת הבנייה בשטחים. לטענתם המתנחלים, בבסיס ההקפאה "עומדים שיקולים מדיניים"

14 רשויות אזוריות ומקומיות בשטחים עתרו היום (חמישי) לבג"ץ נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אהוד ברק ואלוף פיקוד המרכז אבי מזרחי, בדרישה להורות על ביטול הקפאת הבנייה בשטחים.

בנייה בשטחים. GettyImages
"לא היתה כל דחיפות בהחלת הצו באופן מיידי" טוענים העותרים/GettyImages

על פי העתירה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין שי גבסי ועופר יעקב, בבסיס צו ההקפאה "עומדים שיקולים מדיניים מוצהרים, המהווים על פי קביעת בית המשפט שיקולים זרים לשיקולי המפקד הצבאי, תוך חריגה מסמכותו".

עוד טוענים העותרים, כי מכיוון שמדובר בהקפאת בנייה לזמן קצוב של עשרה חודשים, ניתן היה להתחיל את יישומו תוך פרק זמן סביר שיאפשר לתושבים שהחלו בבנייה להיערך לקראתו. "לא היתה כל דחיפות בהחלת הצו באופן מידי, תוך התעלמות מהנזק שבהחלטה מיידית כזו, ולא נטען כי קיימת דחיפות כזו", נכתב בעתירה.

המתנחלים גם קובלים על כך שלא ניתנה להם זכות שימוע להביע את דעתם על ההחלטה ולנסות לשנותה ככל הניתן. בנוסף, הם דורשים שהצו לא יחול על מבנה שלהקמתו התקבל כבר אישור, וכי המדינה תישא בנזקים שייגרמו לנפגעים מההקפאה.

"מדובר בצו הקפאה 'המקפיא את חייהם' של ציבור תושבים בהיקף גדול מאוד ולא בצו להקפאת בנייה בלבד", נכתב בעתירה. לטענת העותרים, מדובר בנזק של עשרות מיליוני שקלים שייגרם להם בשל ההקפאה. "כניסה מיידית של הצו לתוקף עלולה להוביל, פשוטה כמשמעה, לקריסה כלכלית" של הרשויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully