וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים נגד ח"כ בן ארי: "הריון זו לא מחלה"

אייל דץ

3.12.2009 / 14:00

שדולת הנשים הגישה תלונה למזוז, בטענה כי הח"כ מהאיחוד הלאומי מסית לאפליה. אתמול אמר בן ארי: "בפעם הבאה שתבוא אליי אישה ויבוא אליי גבר, אני מעדיף את חודש המילואים שלו, על פני חצי השנה שלה"

שדולת הנשים הגישה היום (חמישי) תלונה ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, נגד חבר הכנסת מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) בטענה כי הוא מסית לאפליה. בן ארי אמר בדיון במליאת הכנסת על הארכת חופשת הלידה כי הוא בתור מעסיק יעדיף לקבל גבר על פני אישה: "בפעם הבאה שתבוא אליי אישה ויבוא אליי גבר, אני מעדיף את חודש המילואים שלו, על פני חצי השנה שלה, שהמערכת קורסת בההעדרה", אמר.

חבר הכנסת מיכאל בן ארי ביקר בהפגנת "שלום עכשיו" במלון שפרד בשייח ג'ראח במז' י-ם. עומר מירון
"בפעם הבאה שתבוא אלי אשה ויבוא אלי גבר, אני מעדיף את חודש המילואים שלו, על פני החצי שנה, שהמערכת קורסת בהעדרה". בן ארי/עומר מירון

יו"ר שדולת הנשים, רינה בר-טל, אמרה לוואלה! חדשות "זה לא ייתכן שברגע שאנחנו מתקדמות שלושה צעדים בא איש כזה, שאמור לייצג את תושבי מדינה ישראל, ולוקח אותנו עשרה צעדים אחורה. ח"כ בן ארי מראה בורות מוחלטת. צריך להבין שהריון ולידה הם לא מחלה. חופשת לידה של חצי שנה היא המינימום שמדינה מתוקנת יכולה או צריכה לאפשר לנשים יולדות. אנו פנינו ליועץ המשפטי לממשלה שייקח לתשומת ליבו את התנהלותו של חבר הכנסת הזה".

אתמול אישרה הכנסת בקריאה טרומית הצעת חוק, לפיה חופשת הלידה בישראל תימשך חצי שנה במקום 14 שבועות כיום. לפי הצעת החוק של יו"ר סיעת קדימה דליה איציק ושל יו"ר הועדה לקידום מעמד האשה ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד), נשים יולדות ימשיכו להיות זכאיות לדמי לידה במשך 14 שבועות, כפי שמקובל כיום, אך יוכלו לבחור להאריך את חופשתן ב-12 שבועות נוספים, ללא תשלום – או לשוב לעבודה בתום תקופת הזכאות לקבלת הקצבה. הצעת החוק עברה ברוב של 60 תומכים, מול מתנגד אחד (ח"כ מיכאל בן ארי) ונמנע אחד.

"מדבר בהצעת חוק חשובה שמעבירה לראשונה את הכוח ואת זכות ההחלטה על משך חופשת הלידה לאישה העובדת עצמה", אמרה ח"כ איציק עם אישור ההצעה. "מהיום, התפיסה של החברה כולה, עובדות ומעסיקים כאחד, תהיה כי חופשת הלידה היא חצי שנה. זהו מסר חברתי ומשפחתי מובהק שמאזן את המתח המובנה בין הקריירה לאימהות ומעביר לידי הנשים העובדות בחוק את האפשרות להאריך או לקצר את חופשת הלידה שלהן ללא חשש מפיטורין".

ח"כ בן ארי הודיע היום בתגובה לתלונה נגדו, כי הוא מתכוון לנקוט בהליכים משפטיים נגד שדולת הנשים. "ההתנגדות שלי לחוק היא על רקע העובדה שהחוק יפגע בנשים. אמרתי במליאת הכנסת שאם החוק יעבור, מעסיק פוטנציאלי כמו רואה חשבון או עורך דין, יעדיף לבחור גבר ולא אישה".

בן ארי הוסיף כי "לפי החוק, הנשים לא מקבלות תשלום על החופשה הזאת, ולכן מדובר בחוק שהוא קצת פופוליסטי והתנגדתי. היום אני שומע ששדולת הנשים פשוט מסלפת וטוענת שאני טענתי שלא אקבל אישה לעבודה. זה קצת סותר את העובדות שיש לי מנהלת לשכה שהיא אישה ושכל חיי עבדתי עם נשים. מכל מקום אני לא אשתוק ואני מתכוון למצות את ההליכים המשפטיים מול שדולת הנשים. אגב, משם נמסר לי שהם מתנגדות לחוק אבל הן בחרו לתקוף אותי כצעד פופוליסטי כדי לקבל זמן תקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully