וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפיצוי על הקפאת הבנייה יגיע למיליארד שקל"

3.12.2009 / 13:05

מדיון מיוחד של ועדה בכנסת לענייני יהודה ושומרון, עולה כי זה הסכום שעתידים לקבל המתנחלים כפיצוי על נזקים שנגרמו להם בעקבות הקפאת הבנייה. הוועדה קראה לברק לבטל את צווי ההקפאה

רויטרס

(צילום: טל אנגלנדר, ועד מתיישבי השומרון, רויטרס, עריכה:גדי וינסטוק)

היקף הפיצויים למתנחלים בעקבות הקפאת הבנייה בגדה יגיע לחצי מיליארד עד מיליארד שקלים. כך עולה מדיון שנערך היום (חמישי) בוועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת.

לוועדה דווח כי למועצה האזורית שומרון נגרמו בעקבות ההקפאה נזקים ישירים בעלות של 280 מיליון שקל, ובגוש עציון הגיעה עלות הנזקים ל-180 מליון שקל. התושבים שנפגעו ביישובים אלה הם כאלה שקיבלו אישורי בנייה, ובשל כך כבר חתמו הסכמים עם קבלנים ואף החלו בעבודות עפר. כעת הם נאלצים להפסיק את הבנייה למרות התחייבויותיהם לקבלנים.

מהדיון בוועדה עולה עוד, כי טרם הוקמה ועדת תובנות, החייבת לקום על פי צו ההקפאה ואמורה להקים את מנגנון הפיצויים. בנוסף, לא יתקיים דיון עם משרד האוצר על מנת לבחון את המקור התקציבי לפיצויים.

ועדת המשנה, בראשות ח"כ זאב אלקין (ליכוד), החליטה לדרוש משר הביטחון אהוד ברק להקפיא את צו ההקפאה נוכח הבעיות שלא נמצא להן פתרון. בעיה נוספת שעלתה היא שצווי ההקפאה חולקו עוד לפני פרסום הצו על ידי אלוף פיקוד המרכז, בניגוד להחלטת הקבינט שקבע שהצו ייכנס לתוקף מיום פרסומו.

"המהלך הנוכחי חמור מההתנתקות"

ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד) שהשתתפה בדיון אמרה לאחריו כי, "המהלך הנוכחי חמור מההתנתקות. מהדברים שעלו בוועדה אנו עדים לזלזול מוחלט בזכויותיהם של המתיישבים. ההקפאה השגויה הזו יצאה לדרך ללא כל היערכות ומנגנון פיצוי לכל אותם אזרחים וקבלנים, שכל חטאם היה שרצו לבנות בית בארץ ישראל".

במהלך הדיון התקיים עימות בין חברי הכנסת לנציגי משרד הביטחון, זאת בשל העובדה שלא כל נציגי המשרד שהוזמנו הגיעו. נציגי משרד הביטחון שנכחו היו מתאם הפעולות בשטחים, סגן ראש המינהל האזרחי ונציג היועץ המשפטי של משרד הביטחון. נעדרו מהישיבה ראש המינהל וראש יחידת הפיקוח.

גורמים שנכחו בדיון אמרו, כי אנשי משרד הביטחון הסבירו בוועדה ששר הביטחון אהוד ברק הורה לשניים לא להגיע כדי להמשיך בעבודתם. הח"כים טענו מנגד כי הדבר מנוגד לחוק שמחייב את קרואי הוועדות להגיע. חברי ועדת המשנה הודיעו כי הם ייזמו הצעת חוק שלוועדת חוץ וביטחון תהיה אפשרות לתת צו הבאה בדומה ליכולת של הוועדה לביקורת המדינה.

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה כי, "שר הביטחון מכבד את ועדות הכנסת. לישיבה הגיעו מטעם משרד הביטחון מתאם פעולות ישראל בשטחים אלוף איתן דנגוט, סגן ראש המינהל האזרחי ונציג היועץ המשפטי לממשלה של משרד הביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully