וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלים לא שמעו על צווי ההקפאה

יהושע בריינר

4.12.2009 / 7:56

"הקפאה? אה, אתם בטח מדברים על הצינון שביבי חטף השבוע", אמר בציניות תושב קרית ארבע. הבשורה: לראשונה מאז ההתנתקות, המתנחלים מציגים חזית אחידה. המטרה: ביטול 'גזירת פרעה'

יח"צ - חד פעמי

(צילום: שי מכלוף, עריכה: ענת ברק, קריינות: אילן שניג)

על שכונת רמת ממרא הנבנית בקרית ארבע, משקיפים קרוואן בודד ומבנה ארעי מעץ. שלט הכניסה למתחם הסלעי עליו נמצאים שני המבנים מבשר על כניסת ל'מצפה אביחי', מאחז קטן שנהרס כבר כמה עשרות פעמים ונבנה שוב. לאחרונה הוסיפה המועצה למקום גם את הקרוואן, התשובה הרשמית לפיגוע הדקירה שאירע בשבוע שעבר בכניסה ליישוב.

בניגוד למתווה קרית ארבע, המבנים הללו ממוקמים מחוץ לגדר המקיפה את היישוב. "לא נהיה עוד מוקפים בגדרות כמו בגטאות", אומר אריה דיוויס, המתגורר עם שני ילדיו הקטנים ואשתו במבנה הארעי. כאן לא שמעו על צו ההקפאה. "צו מה?", שואל דיוויס, פעיל מוכר בתנועת 'נוער למען ארץ ישראל'.

"הקפאה? אה, אתה בטח מדבר על הצינון שביבי חטף השבוע. המאחזים האלה הם התשובה שלנו לכל גזירה של הממשלה. בעוד כמה חודשים לא רק הגבעה הזאת תהיה בנויה, אלא גם הגבעה שממול, הגבעה שליד וככה נבנה בכל הגבעות ביהודה ושומרון".

פיגוע דקירה בקריית ארבע נובמבר 2009. Ariel Schalit, AP
פיגוע דקירה בקריית ארבע נובמבר 2009/AP, Ariel Schalit

בינתיים, ברמת ממרא, ממשיכים לבנות את יחידות הדיור, הפעם, מדובר במבני בטון. כעשרים תושבים, מרביתם מחברון והסביבה, דואגים שצו ההקפאה של ביבי לא ימומש. מדינה פלסטינית? קודם הם בונים את מדינת היהודים. רק השבוע הגיעו למקום פקחי המנהל וחילקו צווי הפסקת עבודה, אבל יום למחרת חזרו עם הצו בין הרגליים, לאחר שראש המועצה מלאכי לוינגר דאג להוכיח שלמבנים כבר הונחו יסודות.

הבנייה נמשכת במלוא המרץ. "הגזירות האלה הם לא אנושיות ואנטי ציוניות", אומר לוינגר, "למה שזוג צעיר לא יוכל להקים את ביתו אצלנו. אנשים כבר שילמו משכנתאות על מבנים אלה, מה הם צריכים לעשות עכשיו? אנחנו לא נוותר ונאבק בצו הזה". ספק אם דיוויס, שמייצג את נוער הגבעות שכמעט סלד מהתנהגותם של ראשי מועצת יש"ע ומלאכי לוינגר, המנהיג הנבחר של התושבים, היו משתפים כך פעולה לפני מספר חודשים.

הזעם שעלה מנוער המתנחלים כלפי ההנהגה הרשמית כבר חצה גבולות, המצב אף הגיע לידי הפגנות מול ביתו של זאב (זמביש) חבר, בכיר מועצת יש"ע ומזכ"ל תנועת אמנה שבנתה את מרבית המבנים ביהודה ושומרון. אבל עכשיו, לראשונה מאז ההתנתקות, הם הולכים כמעט יד ביד. נוער הגבעות ומועצת יש"ע, נאבקים יחדיו ב'גזירות פרעה' כפי שהצו מכונה. מאחזים? ראשי המועצות כבר הודיעו שיעצמו עיניים. עד עכשיו שלטו הנערים, עכשיו חוזרים במועצת יש"ע להוביל את המאבק, והפעם כל המתנחלים מאחוריהם.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"כבר עשר שנים ממתינות 12 משפחות שנקבל את האישורים לבנות כאן. לפני ראש השנה הואיל שר הביטחון לתת לנו אישור. איפה מצפים שאנשים יגורו? מצפים שהבניין הזה יעמוד באוויר?"

כ-15 ק"מ צפונה מתרוצץ שאול גולדשטיין בין יישובי גוש עציון, בדרכו להפר בעצמו את צו ההקפאה באפרת על ידי הנחת מלט על יסודות בית כנסת שנבנה במקום. גולדשטיין, ראש מועצת הגוש, נחשב לילד הטוב מקרב מנהיגי יהודה ושומרון.

"גוש עציון היא בלב הקונצנזוס הישראלי, אבל לביבי זה לא מספיק טוב", הוא אומר. גולדשטיין נוסע איתנו למגרש בלב אלון שבות, שם נבנה בניין ל-12 משפחות. "למעלה מעשר שנים ממתינים 12 משפחות שנקבל את האישורים לבנות כאן", הוא אומר, "לפני ראש השנה הואיל שר הביטחון לתת לנו אישור. איפה מצפים שאנשים יגורו?". הוא שואל, "מצפים שהבניין הזה יעמוד באוויר?". משם נסע לאפרת, להצטרף לחבריו ראשי המועצות.

בינתיים הדיווחים על עימותים המשיכו לזרום. אלון מורה, אבני חפץ, בית אריה. יהודה ושומרון על סף פיצוץ. "אני גאה להיות עבריין", מכריז גולדשטיין כשהוא מסייע בבניית בית הכנסת במקום, "בשנים האחרונות הייתי עסוק בעיקר בלדבר, עכשיו אנחנו חוזרים לשטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully