וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפרון בסכנת סגירה: מעסיקה 1,000 עובדים

יורם גביזון

3.12.2009 / 14:47

החברה אשר מייצרת מוצרי הלבשה תחתונה אישרה לבקשת הבורסה פרסומים לפיהם היא נמצאת בסכנת סגירה, לאחר ששלושת הבנקים שממנים אותה עצרו את מסגרות האשראי

חברת תפרון, אשר מייצרת מוצרי הלבשה תחתונה, אישרה לבקשת הבורסה פרסומים לפיהם החברה נמצאת בסכנת סגירה לאחר ששלושת הבנקים שמממנים אותה החליטו לעצור את ניצול מסגרות האשראי של החברה. קודם לכן הופסק המסחר במנית החברה עד לקבלת הבהרות מהחברה.

תפרון מציינת כי האשראי שהועמד לרשותה על ידי שלושת הבנקים מסתכם ב-29 מיליון דולר בעוד שההון העצמי של החברה מגיע ל 51 מיליון דולר. האשראי שהחברה קיבלה מהבנקים מובטח בשעבוד צף על כל נכסיה כשבנוסף לכך התחייבה לשעבד מכונות ייצור. תפרון העריכה כי במידה שהבנקים לא יאשרו את התוכנית העסקית ויבטלו את מסגרות האשראי יהיה בכך לסכן את המשך פעילותה.

תפרון מעסיקה 1,000 עובדים במפעלה בגוש שגב. החברה דיווחה בסוף השבוע שעבר על הפסד של 8.3 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2009 בהשוואה להפסד של 5.6 מיליון דולר במקביל ב-2008, בעקבות ירידה של 45% במכירות ברבעון החולף בהשוואה לרבעון המקביל ב-2008 לרמה של 21 מיליון דולר.

תפרון מציינת שבפגישה שהתקיימה היום עם הבנקים סוכם שהחברה תעביר תוכנית הבראה עד לסוף 2009 וכי הבנקים יאפשרו לה להמשיך ולפעול תחת מסגרות האשראי המנוצלות בפועל, עד לאישור התוכנית העסקית.

החלטת הבנקים לעצור את ניצול מסגרות האשראי התקבלה בעקבות התוצאות הכספיות הגרועות והתפטרות המנכ"ל עדי ליבנה במחצית נובמבר 2009. ליבנה העביר לבנקים תוכנית עסקית שנדחתה על ידם לאחר שהעריכה כי החברה תמשיך להפסיד גם ב-2010.

תפרון נמצאת בשליטת קרן פימי, המנוהלת על ידי ישי דוידי וחברת מבטח שמיר שבשליטת מאיר שמיר. כל אחת מהן מחזיקה ב-10% ממניות החברה שנסחרת בשווי של 28 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully