וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר הכלכלי הזניק את העליה לישראל

עומר רבין

3.12.2009 / 9:34

לפחות בתחום אחד המשבר דווקא סייע: על רקע גלי הפיטורים בארה"ב עלתה העליה מארה"ב לישראל בשיעור מדהים של 33% השנה. זוהי השנה המוצלחת ביותר בתחום העליה מאז 1973

לא מעט אנשים, גם בישראל, נפגעו מהמשבר הכלכלי האחרון וספגו מכה קשה במיוחד בכיס - אבל דווקא בתחום אחד נראה שהמשבר הכלכלי הצליח לסייע, ובגדול: ארגון "נפש בנפש" הפועל להעלאת יהודים מצפון אמריקה לישראל פרסם השבוע את נתוני העלייה מארה"ב לישראל לקראת סיום השנה - המצביעים על עלייה חדה במיוחד בשיעורי המעבר ארצה על רקע המשבר הכלכלי.

אובדן המשרות בשוק האמריקאי, גלי הפיטורים, הירידה ברמת השכר וכן הקושי במציאת מקורות מימון והלוואות לאור חששות הבנקים בתחום הביאו לעלייה משמעותית במוטיבציה של יהדות התפוצות לארוז את הילדים, הכלב והשטריימל - ולעלות לישראל. מהנתונים עולה כי עד סוף השנה יגיע מספרם של העולים ארצה מארה"ב בלבד ללא פחות מ-4,000 איש - מדובר בעלייה מדהימה של 30% ביחס לנתוני שנת 2008 ההופכים את השנה הנוכחית לשנה המוצלחת ביותר בתחום העליה מארה"ב מאז שנת 1973.

בארגון מסבירים כי על אף שבקרב יהדות ארה"ב תמיד נמצאה המשיכה לישראל, היווה המשבר הכלכלי גורם דחיפה משמעותי עבורם כדי לעלות ארצה. "עלייה לישראל נתפסת אצל הרבה אמריקאים כאיזשהו רצון רחוק שאולי הם יגשימו מתישהו - כשהילדים יגדלו, כשהם יצאו לפנסיה או בכל מצב אחר. הסיטואציה הכלכלית הוציאה אותם מהמקום הבטוח שלהם ויצרה עבור רבים הזדמנויות או אפילו הכרח בלשנות את אורח החיים שלהם - ולכן ראינו עלייה כזו משמעותית", מסבירים שם.

לצד העלייה בנתוני המעבר לישראל - מתגאים גם ברשות הפלסטינית ב"עלייה" משלהם: העיתון וול סטריט ג'ורנל מדווח הבוקר כי כמה מאות פלסטינים שבו בחודשים האחרונים לגדה המערבית, בעיקר ממדינות המפרץ הפרסי, במטרה למצוא עבודה בשטחי הרשות לאחר שהמשבר פגע באופן קשה במדינות אליהן היגרו. הפלסטינים השבים לאזור נסמכים בין היתר על הערכות כלכליות אופטימיות לפיהן תצמח הכלכלה הפלסטינית, במנותק מישראל, בשיעור מרשים של 5% עד סוף שנת 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully