וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'נרל אלקטריק תעביר השליטה ב-NBC לקומקאסט

סוכנויות הידיעות

3.12.2009 / 16:00

ויוונדי, המחזיקה ב-20% מהחטיבה, הסכימה השבוע למכור את הנתח שלה בחטיבה ל-GE, וסללה בכך את הדרך לעסקה

ענקית הכבלים האמריקאית קומקאסט צפויה לשלם סכום של 13.75 מיליארד דולר במזומן ונכסים עבור נתח השליטה בחטיבת NBC יוניברסל, אותו תרכוש מג'נרל אלקטריק (GE), כך דיווחה היום (חמישי) סוכנות הידיעות אי. פי.

במסגרת העסקה, שעליה צפויות החברות להודיע מאוחר יותר היום, תשלם קומקאסט ל-GE 6.5 מיליארד דולר במזומן ותיתן ערוצי כבלים בשווי 7.25 מיליארד דולר, תמורת נתח של 51% ב-nbc יוניברסל, כך מסרו לאי. פי מקורות מקורבים למגעים , אשר ביקשו להישאר בעילום שם.

המיזם המשותף החדש של שתי החברות יילווה סכום של 9.1 מיליארד דולר – שחלק ממנו – 5.8 מיליארד דולר - ישמש לכיסוי רכישת הנתח של ויוונדי בחטיבה, השווה ל-20%. במיזם nbc יוניברסל נכללים רשת הטלוויזיה NBC, רשת טלמונדו בשפה הספרדית, אולפני הסרטים יוניברסל, פארקי השעשועים של יוניברסל, ולמעלה מ-20 ערוצי כבלים כמו בראוו ו-cnbc. ל-ge תהיה אפשרות למכור מחצית מהנתח שלה ב-nbc יוניברסל שלוש וחצי שנים לאחר סגירת העסקה. את החצי השני תוכל למכור לאחר שבע שנים.

מנכ"ל קומקאסט, בריאן רוברטס, היה מעוניין בשנים האחרונות להרחיב את אחזקות החברה בתכני טלוויזיה ורדיו. לפי מקורבים לעסקה, כאשר פנה רוברטס לראשונה למנכ"ל GE, ג'פרי אימלט, האחרון לא היה מעוניין, אך במארס השנה התחדשו המגעים בין השניים לאחר שחטיבת הפיננסים של GE, GE קפיטול, נפגעה בשל המשבר הכלכלי.

השבוע הסכימה ענקית המדיה הצרפתית ויוונדי, המחזיקה ב-20% מ-NBC יוניברסל, למכור את הנתח שלה ל-GE, וסללה בכך את הדרך למכירת השליטה בחטיבה לקומקאסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully