וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: 14 שנות מאסר למסייעת לרצח בנט

3.12.2009 / 10:05

י', שותפתו של יחיא פרחאן, הורשעה במסגרת הסדר טיעון בסיוע לרצח דנה בנט ותיירת צ'כית. המדינה דורשת לגזור עליה 14 שנות מאסר. בת דודה של הנרצחת: "היא לא ריחמה על דנה. אני לא מרחמת עליה"

יח"צ - חד פעמי

הפרקליטות הציגה הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בנצרת הסדר טיעון שנחתם עם י', שהואשמה ברצח דנה בנט. לפי ההסדר, סעיף הרצח הומר בסעיף קל יותר של סיוע לרצח בשני מקרים – רצח דנה בנט ורצח אזרחית צ'כיה סילביה מולרובה ששהתה בארץ כמתנדבת. נציגי הפרקליטות דרשו במסגרת העסקה כי י' תרצה 14 שנות מאסר. השופטים קיבלו את עסקת הטיעון והרשיעו את י' בסיוע לרצח בשני המקרים. בת דודה של דנה בנט, מעיין, אמרה לאחר ההרשעה של י' כי "היא לא ריחמה על דנה, אני לא מרחמת עליה".

נציגי הפרקליטות הסבירו שהם הסכימו להסדר הטיעון בשל גילה של י' בעת מעשי הרצח וכן בשל היותה עדת מפתח, שבלעדיה לא ניתן היה לפענח את המקרים. בנוסף, ציינו בפרקליטות שהיא שיתפה פעולה עם חוקרי המשטרה. פרקליטה של י', עו"ד עיאסם טנוס, אמר בתגובה שלדעתו הסדר הטיעון משקף נכונה את מה שהתרחש לפני שש שנים. הוא הביע תקווה שבית המשפט יגזור עליה עונש קל יותר מזה שדורשת הפרקליטות.

אמה של דנה, ויקי בנט, אמרה כי היא "לעולם לא תוכל להבין את מעשיה של י'. היא שיתפה פעולה עם המשטרה רק כדי להציל את עצמה".

לפי כתב האישום הראשון, בראשון באוגוסט 2003, בשעת לילה מאוחרת, הבחינו עדואן יחיא פרחאן ו-י' בדנה בנט, אשר ירדה ממונית שירות שהסיעה אותה מעבודתה כמלצרית, חזרה לבית דודה בטבריה. השניים החליטו כי י' תצא מהרכב ותציג עצמה כעובדת בבית מלון השייך לפרחאן, כאשר על פי התכנית, בשל אילוץ זמני, כך תטען י', הם זקוקים לעזרה בכוח אדם למספר שעות מצומצם.

עוד עולה, כי לאחר שבנט נכנסה לרכב, החל פרחאן בנסיעה לעבר שביל עפר סמוך למושב מגדל. בהגיעם סמוך למטע זיתים במקום, עצר פרחאן את הרכב וירד ממנו בתואנה כי עליו להטיל את מימיו וי' אף היא ירדה מהרכב באותה תואנה. דנה, אשר חששה להישאר לבדה ברכב בלי י', ביקשה להתלוות אליה, אלא שמיד בצאתה מהרכב, הלם פרחאן באגרופו בפניה של דנה. דנה התחננה על חייה ומיד לאחר מכן הלם פרחאן שוב בפניה באגרופו בכוח וגרם להתמוטטותה על הקרקע.

כתב האישום ממשיך ומתאר כי פרחאן קרע את חולצתה של דנה, משך בכוח את חזייתה וחנק את דנה באמצעות החזייה, עד שגרם למותה, כל זאת כאשר י' עומדת בסמוך וצופה במעשים. עוד נטען כי על מנת לוודא את מותה של דנה, דרך פרחאן עם רגליו על בטנה של דנה, אז ביקש מי' לסייע לו לגרור את גופתה של דנה אל גרוטאת רכב שעמדה בסמוך. השניים גררו אותה אל מתחת לגרוטאת הרכב המתוארת, כיסו אותה בעשבים יבשים שליקטו במקום ונסעו לתחנת דלק "סונול" הסמוכה, שם מילא פרחאן דלק בבקבוק, על מנת להצית אש בגופתה של דנה ובכך להעלים את הרצח. פרחאן וי' שבו אל גרוטאת הרכב אשר מתחתיה השאירו את גופתה של דנה, שם התיז פרחאן דלק על גופתה של דנה, הצית אש בבגדיה של דנה, והשניים עזבו את המקום.

  • עוד באותו נושא:
  • דנה בנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully