וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות אסיה מזנקות הבוקר לשיא

דפנה מאור

3.12.2009 / 7:19

נמשך ראלי סוף השנה בבורסות העולם: בורסות אסיה מזנקות הבוקר כאשר מדד הניקיי בטוקיו עולה בלא פחות מ-2.7% - בין היתר על סמך האופטימיות בשוק האמריקאי

זינוק חד במניות היצוא בבורסת טוקיו מוביל את מדד ניקיי לעלייה של 2.7% - מהחדות ביותר שנרשמו בבורסה מאז מאי. בעקבות טוקיו עולות יתר הבורסות באסיה, אם כי בשיעור מתון יותר של פחות מאחוז. בורסת הונג קונג עולה ב-0.5%; סיאול ב-0.6%; מומבאי ב-0.5%; ואילו שנחאי יורדת ב-0.5%.

למגמה החיובית תרם דיווחו של הבנק הפדרלי על שיפור הדרגתי בכלכלה האמריקאית, במסגרת "ספר הבז'" הכולל דיווחים אנקדוטליים על כלכלת ארה"ב.

הבורסה בסין. Eugene Hoshiko, AP
מניות ענף הרכב מושכות את הבורסות במזרח לעליות שערים/AP, Eugene Hoshiko

הין זינק בשבוע שעבר לשיא של 14 שנים מול הדולר, אולם היום רשם נסיגה של 0.5% ל-87.796 ין לדולר. יצרניות כלי הרכב, המרוויחות עשרות מיליוני דולרים ולעיתים מאות מיליונים עם כל ירידה של אחוז בשער הין, מובילות את העליות: טויוטה עולה ב-4.2%; הונדה מוסיפה 3.8%. סוני, מחברות היצוא הגדולות ביפן, עולה ב-4.5%.

מיצובישי מוטורס מזנקת ב-18.5% לאחר שנודע על מגעים לשותפות אסטרטגית בינה לבין פז'ו סיטרואן הצרפתית. עיתון העסקים היפני "ניקיי" דיווח כי ייתכן שפז'ו תרכוש נתח של עד 50% ממיצובישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully