וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבייב ימכור חברת יהלומים כדי לשלם לבנקים

אתי אפללו, הילה רז ומיכאל רוכוורגר

3.12.2009 / 9:07

אתמול התקיים בבית המשפט הדיון הראשון בבקשת אפריקה ישראל לאשר הסדר נושים עם נציגות מחזיקי האג"ח - דיון נוסף בנושא נקבע לעוד כשבועיים

הסכמים בין בנקים ללוויהם נשארים בדרך כלל מאחורי הקלעים. אחד מיתרונות הדיסקרטיות בניהול מו"מ עם הבנקאים הוא שהלווה יכול להיכנס לחדר עם הבנקאי ולפתור את הבעיה. ואולם, תגובה שהגישו הבנקים לבית המשפט בעניינה של אפריקה, חושפת את ההסכם שאליו הגיעו לאומי, מזרחי-טפחות, דיסקונט והבינלאומי עם ממורנד, החברה הפרטית של לב לבייב. אחד הדברים המעניינים בהסכם הוא הפסקה המדברת על מכירת חברת היהלומים Open Joint Stock Company Moscow Jewelry Factory שבבעלות ממורנד כדי לפרוע את החוב לבנקים.

לב לבייב ביציאה מבית המשפט בתל אביב אחרי דיון בנושא אפריקה ישראל. אורי לנץ
מותקף מכל עבר. לבייב ביציאה מהדיון אתמול/אורי לנץ

לפי ההסכם, 70% מהתמורה שתתקבל ממכירת החברה, תשולם לבנקים מיד עם השלמת המכירה על חשבון ההלוואות שנתנו הבנקים ללבייב. הצדדים אף נוקבים במחיר אפשרי למכירת החברה - 200 מיליון דולר. לפי אתר האינטרנט של החברה, החברה הוקמה לפני כ-80 שנה ועוסקת בכל שרשרת האספקה של יהלומים - מליטוש ועד למכירה. לחברה יש משרדים במוסקבה וחנויות במוסקבה, בסנט פטסבורג וערים אחרות ברוסיה. נוסף על כך העניק לבייב לבנקים שלל ביטחונות כדי להבטיח להם את פירעון האשראי: שיעבוד קבוע מדרגה ראשונה על אחזקותיו בתאגיד LLC LUKAS ZOLOTOY, חברה העוסקת בזהב, המוזכרת בדו"חות Moscow Jewelry Factory כאחד הנושים שלה, שיעבוד על אחזקותיו ב-Zolotoy Kolosok, גם היא עוסקת בזהב, על פי שמה, שיעבוד על זכויות במחסנים מושכרים בשווי של 50 מיליון דולר, שיעבוד על זכויות במקרקעין ברוסיה בשווי של 15 מיליון דולר ושיעבוד בהיקף של 38.6% על זכויות ממורנד באפריקה ישראל כתוצאה מהסדר האג"ח; כל זאת, כמובן, נוסף על שיעבוד מניות אפריקה שנתן לבייב לבנקים בעת מתן ההלוואה.

פריסה של 700 מיליון שקל עד 2016

ההסכם בין לבייב לבנקים הוא על ההלוואה שהעניקו לממורנד. לבייב חייב ללאומי, מזרחי-טפחות, הבינלאומי ודיסקונט מעט יותר ממיליארד שקל - כמחצית מהחוב הוא לבנק לאומי. נוסף על כך יש לממורנד חוב של 2-2.5 מיליארד שקל לבנק הפועלים שעמו הגיע לבייב להסכם נפרד. לפי תנאי ההסכם עם ארבעת הבנקים, נקבע כי קבוצת ממורנד מתחייבת שהתנאים לא יהיו נחותים מתנאי ההסכם עם בנק הפועלים. ממורנד לא תיתן בטוחות נוספות לבנק הפועלים, אלא אם כן תקבל את הסכמת ארבעת הבנקים מראש ובכתב.

בהסכם נקבע כי ממורנד תשלם לארבעת הבנקים פרי פאסו - כלומר, בהתאם ליחסי החובות של הבנקים. 260 מיליון שקל ישולמו לבנקים ב-16 בדצמבר 2009, ו-40 מיליון שקל - עד 16 בדצמבר 2010. לאחר תשלומים אלה תיפרס יתרת החובות - כ-700 מיליון שקל - כך שמחצית מיתרת החובות תיפרע בשישה תשלומים שנתיים שווים החל ב-1 בינואר 2011, והמחצית השנייה תיפרע בתשלום אחד ב-1 בנובמבר 2016.

יתרת החוב תישא ריבית המוגדרת בהסכם כ"שיעור של עלות גיוס בתוספת מרווח של 2.3%", ובלבד שהריבית שתשולם לבנק הפועלים תהיה עלויות גיוס בתוספת מרווח של 2.3%. הריבית תיפרע מדי שישה חודשים ב-1 במאי וב-1 בנובמבר החל ב-2010. עוד נקבע בהסכם כי כל חלוקה מאפריקה בגין המניות המשועבדות לטובת הבנקים תשמש לפירעון מוקדם של האשראים. במקרה של פירעון מוקדם של האשראים בבנק הפועלים, ייעשה פירעון מוקדם גם לארבעת הבנקים האחרים.

עוד נקבע כי אם היחס בין שווי השוק של מניות אפריקה המשועבדות לבנקים לבין יתרת האשראי יפחת מיחס של 0.7 בשנתיים הקרובות ומ-0.9 לאחר שנתיים, תשעבד ממורנד לטובת הבנקים בטוחות נוספות. בצד הטכני של ההסכם הצהירו הצדדים כי בנק לאומי ימונה לבנק שירכז את ביצוע פירעונות האשראי, ובנק דיסקונט אחראי על יצירת הביטחונות ומימושן. כמו כן הוסכם כי ממורנד תשלם לבנקים עמלה הנקראת עמלת "UP FRONT" בגובה 0.33% מיתרת האשראי ותשלם עד 100 אלף דולר עלויות ליצירת ורישום השיעבודים.

בקבוצת לבייב סירבו להגיב.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully