וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תקיפת מערכת אכיפת החוק - בשל הצלחותיה"

גלעד גרוסמן

2.12.2009 / 18:44

היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז יצא במתקפה חריפה נגד פוליטיקאים היוצאים נגד מערכת המשפט. "ההתקפות מקורן בהישגים של מערכת אכיפת החוק במאבק בשחיתות"

"מערכת אכיפת החוק מותקפת בשנים האחרונות דווקא בשל הישגיה במאבק בשחיתות השלטונית", כך אמר אמש (שלישי) היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, במהלך נאומו בכנס הפרקליטים. מזוז תקף בנאומו את הפוליטיקאים שיוצאים נגד מערכת המשפט, והזהיר שהמאבק נגד פיצול תפקיד היועץ עדין לא הסתיים.

אהוד אולמרט במשפט. רויטרס
"ההצלחות היו לצנינים בעיני גורמים שונים". אולמרט/רויטרס

בנאומו אמר מזוז, כי "בשנים האחרונות חוותה מערכת אכיפת החוק על כל שלוחותיה מציאות של מתקפות אישיות ומערכתיות מצד חשודים ונאשמים, ושלוחיהם, יח"צניהם ותומכיהם, בדרכים שונות ומגוונות. מתקפות שנועדו לפגוע ולהחליש את כלל מערכת האכיפה ושמירת החוק, על כל מרכיביה, ולפגוע בלגיטימציה הציבורית של פעילותה".

הוא הוסיף כי "קשה להימנע מהרושם שהמתקפות הן דווקא בשל ההישגים של מערכת אכיפת החוק, בעיקר בתחום המאבק לביעור השחיתות ממערכות השלטון ובתחום של הקפדה על נורמות של טוהר מידות, שהיו כנראה לצנינים בעיני גורמים שונים".

מזוז הבהיר שמערכת אכיפת החוק "מנהלת מאבק חשוב על שימור אופייה של מדינת ישראל כמדינת חוק". לדבריו, המאבק הזה הוא שמונע מישראל להפוך ל"מדינת עולם שלישי". "אני משוכנע כי מתקפות ויוזמות אלה לא יסיטו אותנו מדרכנו, מהמחויבות העמוקה שלנו - כל אחד באופן אישי, וכארגון - להמשיך ולפעול ללא מורא לשמירה ולהגנה על ערכים של שמירת החוק ושל טוהר המידות במערכות השלטון".

לדברי מזוז, המאבק על אופייה של מערכת אכיפת החוק יסתיים רק כאשר בקרב הפוליטיקאים תשתרש "התפיסה בדבר חשיבות כיבוד החוק ומשרתיו". הוא הוסיף כי "תפיסה של כיבוד החוק ומשרתיו מצד מנהיגי הציבור אינה בבחינת חלום באספמיה. כבר היו דברים מעולם". לאחר מכן ציטט את ראש הממשלה המנוח, מנחם בגין, שאמר כי "רעיון 'עליונות המשפט' איננו רעיון 'תמים' או 'רומנטי' או תיאורטי", אלא מפתח ל"ערובה מעשית לחרות היחיד בין חרות האדם ובין תיקון החברה".

הוא התייחס גם ל"מערכה נוספת, מאוד משמעותית, נגד יוזמה לפיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה ולפיצול הפרקליטות", אותה ניהלה הפרקליטות. לדבריו, מדובר ביוזמה שהיא "סכנה מוחשית של החלשה ופגיעה קשה במערכת אכיפת החוק ושמירת החוק, על שני מרכיביה העיקריים - התביעה הכללית ומערך הייעוץ המשפטי. יוזמה זו הוקפאה לעת עתה. לא ברור עד מתי ואין מקום לשאננות".

  • עוד באותו נושא:
  • מני מזוז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully