וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכנע ללחצים? אושרה בניית 84 מבנים ביו"ש

2.12.2009 / 18:29

מחווה ראשונה למתנחלים מאז הוכרזה ההקפאה. מתאם פעולות הממשלה בשטחים יפיץ בקרוב לראשי הרשויות ביו"ש, רשימה של 84 מבנים לדיור, שכבר אושרו לבנייה על ידי הדרג המדיני. ראש הממשלה צפוי להיפגש מחר עם ראשי המתנחלים

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: עידן גוראל)

סדק ראשון בהקפאה? מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף איתן דנגוט, יפיץ בימים הקרובים לראשי הרשויות ביהודה ושומרון, רשימה של 84 מבנים לדיור, שאושרו לבנייה על ידי הדרג המדיני. על פי דובר המתאם, "הנחיה זו תאפשר את מימוש הקמתם של מבנים שיש לבנייתם היתר ושטרם הגיעו לשלב היסודות, אך אושרו לבנייה". בתוך כך, מחר צפוי ראש הממשלה להיפגש עם המתנחלים ולא ברור אם הודעת מתאם פעולות הממשלה בשטחים מהווה מחווה למתנחלים לקראת הפגישה. החלטה זו מצטרפת ל-490 אישורי הבנייה שהעניק שר הביטחון אהוד ברק לפני מספר חודשים לראשי המתנחלים.

בשלום עכשיו אמרו בתגובה לדברים כי "כמו שאין בישראל חורף אמיתי, כך גם אין בארץ הקפאה אמיתית. ברק התקפל ונכנע להקפאה הולכת ומתרוקנת מתוכן".

בנייה בהתנחלויות. רויטרס
84 מבנים חדשים יופשרו לבנייה/רויטרס

בתוך כך נקבע כי מספר ראשי מועצות ביהודה ושומרון ייפגשו הערב על פי בקשתם עם שר הביטחון אהוד ברק. ככל הנראה מטרת הפגישה היא לצמצם את היקפי האכיפה של צווי הקפאת הבנייה בהתנחלויות וכן להחזיר לידיהם מספר סמכויות שנלקחו מהם בעקבות הצו.

ברק מצדו, צפוי לבקש מהם שלא להקשות על צוותי האכיפה לבצע את תפקידם. בלשכת ברק סירבו להתייחס לדברים. עם זאת ראשי מועצת יש"ע הכחישו את דבר הפגישה ואמרו כי "ראשי יש"ע וראשי הרשויות לא נפגשים ולא מתכוונים להיפגש עם שר הביטחון, ברק ייפגש רק עם ראשי המועצות של מגילות ואלפי מנשה. הצגת פגישה כזו כאילו היא פגישה עם נציגי המתנחלים היא ספין מביש של לשכת שר הביטחון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully