וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בגלל ההקפאה לא ניתן להרוס מאחזים בגדה"

גלעד גרוסמן

2.12.2009 / 17:41

שלום עכשיו ביקשה מבג"ץ שיוציא צו המורה על אכיפת הריסת מאחזים בלתי חוקיים ביו"ש. המדינה השיבה כי כוחות הביטחון עסוקים במימוש ההקפאה. שלום עכשיו: "מדובר בשערוריה"

בעקבות החלטת הקבינט על הקפאת הבנייה בשטחים, לא ניתן להרוס מבנים בלתי חוקיים ביהודה ושומרון - כך עולה מתשובה שהגישה היום (רביעי) הפרקליטות לבג"ץ בנוגע לעתירה שהגישה תנועת שלום עכשיו.

לפני כשנתיים עתרה שלום עכשיו לבג"ץ בדרישה להוציא צו על תנאי שיורה על אכיפת צווי הריסה למאחזים בלתי חוקיים במועצות המקומיות קרני שומרון, גוש עציון, הר חברון ומטה בנימין. בבקשה להארכת מועד תשובה שהגישה היום הפרקליטות נטען כי מערכת הביטחון עוסקת כעת במימוש ההקפאה, ו"המאמץ הנדרש למילוי משימה זה מחייב תגבור הכוחות הנוגעים בדבר וריכוז מאמץ לאכיפת הצו".

בנייה בהתנחלויות. רויטרס
""המאמץ הנדרש למילוי משימה זה מחייב תגבור הכוחות הנוגעים בדבר וריכוז מאמץ לאכיפת הצו"/רויטרס

עוד נטען, כי משרד הביטחון ומשרד ראש הממשלה הודיעו לפרקליטות על כך שהדרג המדיני עורך בימים אלה בחינה עדכנית בנוגע להשפעת הקפאת הבנייה על מימוש צווי הריסה קודמים.

בתגובה לתשובת המדינה אמר מזכ"ל שלום עכשיו יריב אופנהיימר כי "אני חושב שמדובר בשערוריה. זאת ממשלה שמנסה הקפאה חלקית של בנייה בהתנחלויות על מנת לאשר ולהכשיר מאחזים. כל תיאורי הפקחים של המנהל האזרחי בימים האחרונים, מתגלים כהצגה תקשורתית, כי כאשר יש כבר צווי הריסה, שר הביטחון מונע את המימוש שלהם ונלחם על כך בבג"ץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully