וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה בלבנון: חיזבאללה יורשה להחזיק בנשק

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

2.12.2009 / 17:01

הממשלה החדשה בלבנון מפרה את החלטה 1701 של האו"ם כשאישרה לארגון חיזבאללה, החבר בממשלה, להמשיך ולהחזיק בנשקו. השבוע הכריז נסראללה כי "ארגונו ימשיך לבנות את ארסנל הנשק שלו וימשיך להגן על לבנון מפני ישראל"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: עידן גוראל)

הממשלה החדשה שהוקמה בלבנון אישרה לארגון חיזבאללה, החבר באותה ממשלה, להמשיך ולהחזיק בנשק שברשותו. כך הודיע היום (רביעי) שר ההסברה טארק מתרי בתום ישיבת הממשלה שהתקיימה בארמון בעבדא בביירות, במהלכה אישרה את מצעה החדש. בראש הישיבה עמד הפעם נשיא המדינה מישל סלימאן. בהחלטה זו מפר חיזבאללה למעשה את החלטה 1701 של האו"ם, שבה נקבע כי הארגון יאלץ לוותר על ארסנל הנשק שלו.

הנשיא סלימאן הזהיר במהלך הישיבה מה"איומים הישראלים הנמשכים" ואמר כי יש להמשיך ולפעול מולם "ברוח האחריות הלאומית". בנוסף עדכן סלימאן את השרים על ביקורו בסוריה, בה דן עם בכירי המשטר ביחסים בין שתי המדינות, בתהליך השלום במזרח התיכון ובתפקידה של לבנון במועצת הביטחון. בנוסף עדכן את השרים כי יבקר בארה"ב ב-12 בדצמבר.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. AP
"זה יותר משני עשורים וחצי נאבק חיזבאללה בשליטה ובכיבוש, והוא דבק בדרך זו". חסן נסראללה/AP

שלשום הכריז מזכ"ל חיזבאללה, השייח' חסן נסראללה, על מצעו החדש של הארגון, בו הבהיר כי ארגונו ימשיך לבנות את ארסנל הנשק שלו וימשיך להגן על לבנון מפני ישראל. חיזבאללה ויתר מפלגות האופוזיציה הן חלק מהממשלה החדשה בלבנון, שבראשה עומד סעד חרירי. על פי ההסכם, האופוזיציה בראשות חיזבאללה צפויה לאייש עשרה תיקים בממשלה החדשה שתוקם, הקואליציה בראשות חרירי תאייש 15 תיקים ונשיא לבנון מישל סלימאן ימנה חמישה שרים. שני נציגי חיזבאללה יכהנו כשרים באותה ממשלה.

בנאומו אמר נסראללה כי "זה יותר משני עשורים וחצי נאבק חיזבאללה בשליטה ובכיבוש, והוא דבק בדרך זו. רבים ראו בהחלטה זו החלטה פזיזה וחסרת הבנה מדינית, ואולם למרות זאת המשיך חיזבאללה בדרכו והצליח לייצר ניצחונות, בזכות האמונה באללה והמחויבות לאינטרסים הלאומיים הלבנונים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"הימצאותה של לבנון בגבול עם ישראל מחייב אותה לקבל אחריות לאומית וערבית", הקריא נסראללה מתוך המצע החדש. "בשל הפגיעה במאזן הכוחות ולאור האיום הישראלי, על לבנון לגבש הבנות הגנתיות שיתבססו מצד אחד על התנגדות עממית שפועל להגנת המולדת, ומצד שני על צבא לאומי המגן על ביטחון המולדת".

נסראללה הוסיף, כי "הסכנה הניצבת מעל לבנון מחייבת את חיזבאללה להגביר את מאמציו בהשלמת המשימה לשחרור יתר האדמות הכבושות ולהציל את האסירים, הנעדרים ואת גופות החללים. בנוסף על הארגון להשתתף בהגנה על המולדת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully