וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלטונות אפגניסטן מאיימים לאלץ את המטוס החטוף להמריא

29.12.1999 / 19:50

אחרי שישה ימים של משבר, הטליבאן מתחילים לאבד את הסבלנות

אנשי תנועת הטליבאן השלטת באפגניסטן הודיעו כי ידרשו מהמטוס ההודי, שנחטף לפני שישה ימים, לעזוב את ארצם. ביום שני, הודיעו השלטונות כי יסתערו על המטוס, אם יתחילו החוטפים להרוג בני ערובה, כפי שאיימו בעבר, וכי הם רוצים לסיים את המשבר מהר ככל האפשר.
שר החוץ של הטליבאן, עבדול וואקיל מוטאוואקיל, אמר במסיבת עיתונאים, שהממשלה מצפה שממשלת הודו והחוטפים יגיעו לפיתרון. "אנחנו דורשים מהצדדים לא לבזבז זמן ולהגיע לפתרון פוליטי. אם ממשלת הודו לא תקבל או תסכים לתנאים של החוטפים לשחרור בני הערובה, אז הצעד הבא שלנו יהיה לדרוש מהחוטפים לעזוב את אפגניסטן, או שנאלץ לסלק אותם מכאן בכוח".
מוקדם יותר הבוקר, ויתרו החוטפים על שתיים מתביעותיהם, בתמורה לשחרור בני הערובה המוחזקים במטוס. הם ויתרו על הדרישה ל-200 מיליון דולר, ועל השבת גופתו של בדלן קשמירי שנהרג ונקבר בצפון הודו. אבל, הם עדיין מתעקשים על הדרישה לשחרור מסעוד אזהר ו-35 אסירים נוספים, הכלואים בהודו. הפחתת הדרישות באה בעקבות בקשה של שלטונות אפגניסטן, שמעוניינים לסיים את המשבר במהירות וללא שפיכות דמים. שר החוץ הטליבאני לא פירט איך הם מתכוונים לאלץ את חוטפי המטוס לעזוב את שדה התעופה בקנדהאר.
השר ההודי לעניינים פרלמנטריים פרמוד מהג'ן, אמר במסיבת עיתונאים בניו דלהי, כי השמטת שתי התביעות אינה מעלה ואינה מורידה. "המצב שבו אנחנו נמצאים, אי אפשר לקבוע בו זמנים", אמר. "אנחנו לא מותחים את העניין ורוצים לסיים אותו מהר ככל האפשר. שום דבר בשטח לא מעיד שהטליבאן מאבדים את הסבלנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully