וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצרים חשפו 2 חגורות נפץ סמוך לגבול עזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

2.12.2009 / 16:39

כשבוע לאחר שדווח כי צה"ל סיכל פיגוע תופת בגבול עם מצרים, חשפו מנגנוני הביטחון המצרים מחסן נשק עם 2 חגורות נפץ סמוך לעזה. התחמושת היתה אמורה להיות מוברחת דרך המנהרות

מקורות ביטחוניים מצריים מסרו היום (רביעי) כי מנגנוני הביטחון במדינה חשפו מחסן נשק ליד הגבול עם רצועת עזה ובתוכו שתי חגורות נפץ, שישה רימונים וכן מטענים נוספים. התחמושת הייתה אמורה להיות מוברחת לתוך רצועת עזה באמצעות רשת המנהרות העוברת מתחת לגבול. במקביל, דווח כי בעיר אל-עריש נעצרו שישה פלסטינים אשר הסתננו למצרים מהרצועה דרך המנהרות, בחשד שהתכוונו להבריח סחורות לעזה. הם נתפסו כשברשותם 10 אלפים דולר ו-10 אלפים שקלים.

פיגוע אילת. דובר צה"ל
התחמושת הייתה אמורה להיות מוברחת לתוך רצועת עזה באמצעות רשת המנהרות העוברת מתחת לגבול/דובר צה"ל

בסוף השבוע דיווחו מקורות מצרים לתחנת הרדיו "קול פלסטין" כי כוחות הביטחון המצרים תגברו בצורה משמעותית את מעבר רפיח כהכנה להעברתו של החייל החטוף גלעד שליט מרצועת עזה למצרים. "זו הפעם הראשונה שיש כזו נוכחות ביטחונית באזור", מסרו המקורות. "מעבר של אנשי חמאס למצרים וחזרה הוא דבר שכיח, אולם כעת ברור שדבר נדיר מתרחש". במקביל דיווחו מקורות פלסטינים בימים האחרונים על מטוסים ישראלים שחגים באינטנסיביות מעל דרום הרצועה.

בלילה שבין רביעי לחמישי שעבר, סיכל כוח של חיילי צה"ל פיגוע בגבול עם מצרים. הכוח, שהורכב מחיילי מילואים של היחידה ללוחמה בטרור אילת, חשף חשוד שביקש להסתנן לשטח ישראל צפונית לאילת כשהוא נושא עימו תיק. הכוח פתח בנוהל מעצר חשוד, אולם האיש הצליח להימלט ובסריקות שנערכו מאוחר יותר הבוקר התגלה מטען מתוחכם רב עוצמה במשקל 15 קילוגרם שהיה מוכן להפעלה וככל הנראה אמור היה לעבור לידי מחבל בצד הישראלי.

המטען פוצץ באופן מבוקר. בצה"ל עוקבים בדריכות אחר ניסיונות לבצע פיגועים בישראל דרך "ציר הח" (יוצאים מעזה עוברים דרך סיני ומסתננים לישראל). במערכת הביטחון מעריכים כי ייתכן וארגוני הטרור ניסו לפעול במטרה לבצע פיגוע בדומה לפיגוע שבוצע באילת בינואר 2007 בו נהרגו שלושה בני אדם במרכז מסחרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully