וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: צניחה במספר הודעות הפיטורים

סוכנויות הידיעות

2.12.2009 / 17:33

המגזר הפרטי קיצץ בחודש נובמבר 169 אלף משרות - ההיקף הנמוך ביותר מאז יולי 2008. בנוסף, דווח כי היקף הודעות הפיטורים במדינה נפל לרמתו הנמוכה ביותר מאז תחילת המיתון

המגזר הפרטי בארה"ב קיצץ בנובמבר 169 אלף משרות – ההיקף הנמוך ביותר מאז יולי 2008, כך דיווחה היום חברת ההשמה ADP. בנפרד, דיווחה חברת ההשמה צ'לנג'ר גריי אנד כריסמס כי היקף הודעות הפיטורים בארה"ב בנובמבר נפל לרמה הנמוכה ביותר מאז תחילת המיתון לפני שנתיים.

נובמבר היה החודש ה-23 ברצף שבו קוצצו משרות במגזר הפרטי. באוקטובר קוצצו 195 אלף משרות. מגזר הייצור קיצץ 88 אלף משרות בנובמבר, מתוכן 44 אלף בענף הבניה, לפי ADP.

בדו"ח נפרד, דיווחה היום צ'לנג'ר גריי אנד כריסמס כי מספר הודעות הפיטורים בארה"ב נפל בחודש נובמבר ב-72% לעומת נובמבר שעבר, והסתכם ב-50,349 – הנתון הנמוך ביותר מאז דצמבר 2007. לעומת אוקטובר ירד היקף הודעות הפיטורים ב-9.6%.

דו"ח צ'לנג'ר הראה כי חברות הודיעו על גיוסם של 10,076 עובדים בנובמבר, כאשר מגזרי האנרגיה, הרכב והמחשוב הובילו את הגיוסים.

ביום שישי יפרסם משרד העבודה האמריקאי את דו"ח התעסוקה לחודש נובמבר. אנליסטים מ"בלומברג" מעריכים כי 123 אלף משרות קוצצו בנובמבר בארה"ב, לאחר שבאוקטובר קוצצו 190 אלף משרות. שיעור האבטלה, שעלה באוקטובר לשיא של 10.2%, צפוי להישאר ללא שינוי.

מאז תחילת המיתון לפני שנתיים איבדו 7.3 מיליון איש בארה"ב את מקום עבודתם – המספר הגדול ביותר מאז השפל הגדול של שנות ה-30.

דו"ח צ'לנג'ר מתבסס על הכרזות הפיטורים של חברות גדולות, סוכנויות ממשלתיות וארגונים ללא מטרות רווח בנובמבר. הדו"ח משקף לרוב רק חלק קטן ממספר העובדים שאיבדו בכל חודש נתון את משרותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully