וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר טרומית: חופשת הלידה תוארך לחצי שנה

פנחס וולף

2.12.2009 / 13:47

לפי הצעת החוק, יוכלו נשים להאריך את חופשת הלידה ב-12 שבועות נוספים, ללא תשלום, או לחזור לעבודה. זאת לפי בחירתן

הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית הצעת חוק, לפיה חופשת הלידה בישראל תימשך חצי שנה במקום 14 שבועות כיום. לפי הצעת החוק של יו"ר סיעת קדימה דליה איציק ושל יו"ר הועדה לקידום מעמד האשה ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד), נשים יולדות ימשיכו להיות זכאיות לדמי לידה במשך 14 שבועות, כפי שמקובל כיום, אך יוכלו לבחור להאריך את חופשתן ב-12 שבועות נוספים, ללא תשלום – או לשוב לעבודה בתום תקופת הזכאות לקבלת הקצבה.

"מדבר בהצעת חוק חשובה שמעבירה לראשונה את הכוח ואת זכות ההחלטה על משך חופשת הלידה לאישה העובדת עצמה", אמרה ח"כ איציק עם אישור ההצעה. "מהיום, התפיסה של החברה כולה, עובדות ומעסיקים כאחד, תהיה כי חופשת הלידה היא חצי שנה. זהו מסר חברתי ומשפחתי מובהק שמאזן את המתח המובנה בין הקריירה לאימהות ומעביר לידי הנשים העובדות בחוק את האפשרות להאריך או לקצר את חופשת הלידה שלהן ללא חשש מפיטורין".

חוטובלי הוסיפה ואמרה, כי "זוהי תחילתה של דרך. חברה בריאה היא כזו שמשדברת מסר שהמשפחה היא חלק מעולם הערכים שלה".

הצעת החוק עברה ברוב של 60 תומכים, מול מתנגד אחד (ח"כ מיכאל בן ארי) ונמנע אחד. בן ארי הסביר את התנגדותו בכך שלדבריו, "המתווה הזה עלול לגרום למעסיקים להעדיף עובדים גברים על פני נשים, משום שהם ידעו שהאשה תקבל חופשה ארוכה מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully