וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: מחלוקת בחמאס מעכבת את עסקת שליט

רמי שני ופנחס וולף

2.12.2009 / 13:26

נשיא המדינה הסביר לתלמידים בדרום כי חילוקי דעות בין הנהגות הפנים והחוץ של הארגון הם הסיבה לעיכוב שחרורו של החייל החטוף. לדבריו, "גלעד שליט כבר הפך לסמל בעם"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכה: גדי וינשטוק)

נשיא המדינה שמעון פרס התייחס היום (רביעי) למגעים לשחרור החייל החטוף גלעד שליט והסביר שמחלוקת בין הנהגות הפנים והחוץ של חמאס היא שמעכבת את מימוש העסקה. בנוסף, אמר פרס כי הוא משוכנע שהממשלה עושה המון כדי לשחרר את גלעד שליט. "אני מעורב בשני תחומים בעניין", אמר. "אני מקבל דיווחים שוטפים ובעתיד כשהעסקה תבשיל, אצטרך לחון אסירים פלסטינים. אני מעודד את המו"מ ומסייע לממשלה. גלעד שליט הפך לסמל בעם". בהופיעו בפני תלמידים בקיבוץ יוטבתה שבערבה אמר הנשיא שהוא לא חושב שצריך לפרסם כול יום הודעה בהתקדמות המגעים.

חאלד משעל בקהיר. רויטרס
מחלוקת בינו לבין ההנהגה בעזה מעכבת העסקה. משעל/רויטרס

נעם שליט, אביו של החייל החטוף גלעד שליט, ממשיך בסבב שיחותיו עם שרי הממשלה במטרה לגייס את תמיכתם בעסקה המתגבשת עם חמאס, לכשתובא להצבעת הממשלה. בפתח פגישה שקיים בצהרים עם שר הפנים אלי ישי (ש"ס), אמר שליט: "אנחנו לא במצב של אופטימיות ולא שוקעים בפסימיות. אנחנו ממתינים".

ישי מצדו אמר בפתח פגישתו עם שליט: "צריך לעשות כל מאמץ להחזיר את גלעד הביתה בהקדם. לעם היהודי יש ערבות הדדית כמו שאין לאף עם אחר בעולם – ומתוך זה נובע משא ומתן מורכב, בעיקר על רקע העובדה שבצד השני ערך החיים הוא לא חשוב".

בתגובה למכתבי ההתנגדות שנשלחו בימים האחרונים והביעו תרעומת על שחרור צפוי של אסירים כחלק מתנאי העסקה אמר ישי: "זה מסוג הדברים שהשתיקה יפה להם. יהיה דיון ציבורי וזה חשוב – אבל מה אנחנו מוכנים לעשות ולתת? לדבר על זה גורם נזק אדיר כי ככל שהדיון מתרחב על המחיר ויש יותר פרטי משא ומתן – הנזק גדול יותר. הם קוראים כל מילה בעיתונים ומנצלים כל מלה של איש ציבור. הדברים הללו רק מרחיקים אותנו מהמטרה".

בתשובה לשאלה האם הרב עובדיה מעודכן בפרטי המשא ומתן אמר ישי: "הרב מעודכן ואני מעדכן אותו. כששחרורו יגיע, כולם ידעו את המחיר ואת ההסכמות של מי". מאוחר יותר, בשעה 14:00, צפוי שליט להיפגש עם השר לענייני דתות, יעקב מרגי.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully