וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך אפשר לסכם עשור בלי שם?

מה תעשו כשתרצו לספר לנכדים שלכם על החיים בתחילת המאה ה-21? איך תקראו לעשור הזה? בארצות הברית עדיין מחפשים שמות לעשור שמסתיים עוד 28 ימים, אבל לזה שאחריו כבר יש שם

בעוד 28 ימים מסתיים לו העשור הראשון של המאה ה-21, שהיה מלא באירועים שטלטלו את העולם והמצאות ששינו את חיינו. בזמן שכל כלי התקשורת בעולם עסוקים בסיכומי העשור במוזיקה, בקולנוע, בפוליטיקה, בספורט ובכל תחום אפשרי, אף אחד כמעט אינו נותן את תשומת ליבו לבעיה העיקרית עמה נישאר ברגע שהעשור הזה יסתיים: הוא נטול שם. רק דמיינו לעצמכם אתכם בעוד, למשל, חמש שנים, מאזינים לרדיו ושומעים את השדר מבטיח לכם שעה עם "מיטב להיטי האייטיז, הניינטיז וה...?"

שמות העשורים עזרו לנו לזכור את המאה הקודמת בקלות יחסית – ההיפים של שנות השישים, הדיסקו של שנות השבעים, האייטיז המגוחכות והניינטיז הסוערות. אבל כעת אנחנו תקועים עם עשור שלם בלי שם.

אדם עם משקפיים חוגג את כניסת המילניום. AP
עשור שלם דורש שם/AP

האמריקאים מתקשים, כמובן, לתת לזה לקרות וכבר העלו מספר הצעות לשמות, שבזכותם נזכור את העשור הזה ביתר קלות -

• שנות האלפיים – בחירה צפויה ודי נפוצה, אבל לא ממש מדויקת מבחינה מתמטית, שכן מבחינה טכנית זהו אמור להיות השם של כל האלף הנוכחי, ולהיות בשימוש עד שנת 2999.

• שנות האו'זס - (The Ohs - 0's) או בגרסת אחרת שנות הזירוס (שנות האפסים) – אחת מההצעות הפופולריות, שנשמעת לא רע גם בעברית.

•שנות האו-או'ס - (The Oh-Oh's - 00's) – שני אפסים, פעמיים O. נשמע קצת כמו שלט על שירותים.

• שנות האוטיס (The Oughts) – שנות האפסים, באנגלית שייקספירית. כך קראו אזרחי העולם לעשור הראשון של המאה ה-20, כאשר האמריקאית הייתה קצת פחות נפוצה בעולם והאנגלית הבריטית שלטה.

•שנות הנוטיס (The Naughts) – הצעת השם הנפוצה ביותר לעשור הנוכחי. השם שומר על המקצב הלשוני של העשורים האחרונים, ומתכתב עם השם שהיה נפוץ לפני 100 שנים. פירוש המילה הוא גם אפס וגם "מיושן וחסר ערך", מה שלדעת התומכים בשם מסכם יפה את העשור שעבר עלינו.

כדי שנימנע מבעיה דומה בעוד עשר שנים, כאשר נסכם את העשור שמתחיל ממש מיד, התגייס אתר חדשות אוסטרלי למשימה והציע פרס של 2010 דולרים אוסטרלים (כ-7,000 שקלים) לגולש שימצא שם הולם לעשור שיתחיל ב-2010 ויסתיים ב-2019. השם שזכה בתחרות הוא "the
one-ders" – התחכמות על האחדות שיפתחו את שנות העשור הבא יחד עם הפליאה שמתעוררת בנו כשאנו שומעים שבוחרים שם לעשור הבא במקום לעשור הנוכחי. ואיך אנחנו פה בישראל נקרא לעשור הזה ולזה שיבוא אחריו? נראה שבדיוק בשביל זה המציאו בעשור הזה את הטוקבקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully