וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיצי הורג עכברים

ריבי מאיר, ריני חביב-עמירן

2.12.2009 / 10:53

אז מה אם החתול שונא זרים והורג עכברים. אפשר לטפל בהכל בעזרת ריבי מאיר וריני חביב-עמירן, המומחיות לטיפול התנהגותי לחתולים, שעונות לשאלות שלכם

שלום, החתולה שלי מאוד תוקפנית כלפי אנשים (חוץ ממני) ובמיוחד כלפיי ילדים. אני נאלצת לסגור אותה בחדר, מה שאני ממש לא אוהבת לעשות, כי אני מרגישה רע. מה ניתן לעשות? אולי אפשר לפתור את הבעיה שלה עם אנשים, איכשהו?

על מנת לעזור לחתולה שלך, חשוב לבדוק מה מצבה הבסיסי ומה בעצם מעיק עליה ואז לשפר את הניתן לשיפור. יש חתולים אשר בכל מצב, גם כאשר הם מרגישים מצוין, לא סומכים על אנשים זרים, מלבד אלו אשר מהווים את "הוריהם ואחיהם". במקרה שלך, את (ואם יש עוד אנשים הגרים איתך, גם הם) היא זו שעליה היא סומכת, בך היא בוטחת ובך היא מאמינה.

מבחינתה, אנשים באופן כללי, הם מקור לסכנה. ייתכן שזה בגנטיקה שלה, אם היא צאצא לחתול אשר חי ברחוב וייתכן שהסביבה שלה, כפי שהיא קיימת בדירתך, לא מאפשרת לה לבחור היכן ומתי היא רוצה ומאפשרת לעצמה להיות עם זרים. חתולים הם חיות זהירות במהותם. בנוסף, וכאשר החתולה שלך רגועה ושלווה, את יכולה בהחלט לתת לה מענה טוב יותר לצרכיה ההתנהגותיים, הפיזיים והרגשיים (כלומר – להתנהג כמו "חתולה" ע"י פעילויות מתאימות, מקומות גבוהים למרבץ, מחבוא וצפייה, אתגרים והרבה יצירתיות נכונה מצידך משולבת בהבנה ואהבה ללא סייגים).

חתולים אשר מקבלים באופן שוטף את כל הנחוץ להם והם מרגישים אהובים – קל להם יותר להתמודד עם שינויים, וזה כולל ביקורים של אנשים זרים. יחד עם זאת – ייתכן ומדובר כאן במצב קבוע, וגם כך חשוב שתאהבי החתולה בדיוק כמו שהיא. גם לא כל בני האדם חברותיים.

אל תכריחי אותה להיות בסביבת האנשים האלו בעת ביקורם אצלך, ובמקביל דאגי לפני הביקור לצ'פר החתולה בכל מה שהיא אוהבת, כולל אוכל ומשחקים איכותיים (מרדף אחר ציפור על חכה וכדומה). את יכולה בהחלט לסגור אותה בחדר נפרד, אבל לא כעונש, אלא כצ'ופר. בהצלחה.

החתולה שלנו כל הזמן מביאה לנו הביתה עכברים, זיקיות וציפורים, לפעמים כגוויות ולפעמים לא. רק ביומיים האחרונים הייתי צריכה לחנון 2 עכברים ממוות, ולצאת למרדף ברחבי הבית אחריהם. איך אנו יכולים לגרום לה לחדול מהבאת אורחים לא רצויים?

חתולים הם ציידים במהותם הבסיסית. יחד עם זאת, רק מעטים מהם אכן מסוגלים לעשות זאת. העובדה היא שחתולים בריאים אשר מקבלים מזון באופן קבוע ויש להם בית עם אנשים אשר אוהבים אותם, רק הם אלו המבצעים צייד מוצלח.
הצייד קשור לעובדת שהחתולים הם צאצאים רחוקים ומרוחקים של הנמר ועוד. החתולים שלנו "הקטנים" לעולם לא יוכלו לחיות חיי בר, כמובן – הם תמיד צריכים אותנו בני האדם, גם אם הם חיים ברחוב.

חתולים בתוך בית הם אלו אשר מגנים על הטריטוריה שלהם בכך שהם תופסים את היצורים (המכרסמים והנחשים) אשר חודרים לשטח מגוריהם. הם עושים את אשר נמצא וקיים בגנטיקה שלהם מדורי דורות. זו התנהגות טבעית לחלוטין.
אנא אל תכעסו על החתולה ולהפך – היו גאים בה ושבחו אותה כאשר היא מגיעה עם מיני חיות קטנות. היא למעשה מגינה עליכם בכך. היא מסלקת את המכרסמים ואולי גם נחשים שמהווים סכנה לאדם, ויש לכם מי שדואגת לחייכם כך, החתולה שלכם.

אם יש לכם אפשרות להציל את החיות הקטנות שהיא צדה ומביאה לכם כראייה, עשו זאת במהירות (כדי לא להעליב החתולה...) ואם נגזר דינם למות – אז דעו שזה אכן אכזרי, אך זה טבעו של עולם והחתולה נוהגת בצורה הנכונה מבחינתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully