וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התנאי לשחרור ברגותי - גירוש לחו"ל"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

2.12.2009 / 9:00

גורמים המקורבים למו"מ לשחרור החייל החטוף מסרו כי ישראל הביעה הסכמה עקרונית לשחרורו של בכיר פתח. בנוסף, הושגה הסכמה על שחרור אסירים תושבי מזרח ירושלים

"ישראל הציעה לגרש את בכיר פתח מרוואן ברגותי לאחר שחרורו מהכלא במסגרת עסקת שליט". כך דיווחו הבוקר (רביעי) גורמים פלסטינים המקורבים למשא ומתן בין ישראל לחמאס לגיבוש עסקה. המקורות מסרו לעיתון 'אל-חיאת' היוצא לאור בלונדון, כי ישראל הודיעה לחמאס כי היא מסרבת לשחרר את ברגותי אולם היא מוכנה לדון באפשרות לגרשו לחו"ל. "המשא ומתן בעניין ברגותי לא הסתיים. אם ישראל תתעקש על כך, ברגותי עצמו ייאלץ להסכים לגירושו", הוסיפו.

העיתון דיווח עוד כי המתווך הגרמני העביר לחמאס הצעה חדשה עם מספר סעיפים חדשים, הכוללים הסכמה ישראלית לשחרר אסירים תושבי מזרח ירושלים והפחתה של מספר האסירים מהגדה ומרצועת עזה שישראל תגרש לחו"ל. בנוסף, כוללת ההצעה גם הסכמה ישראלית לשחרר בכירי חמאס כגון איברהים חאמד ועבדאללה ברגותי וכן את מזכ"ל החזית העממית אחמד סעדאת ואת בכיר פתח מרוואן ברגותי. יחד עם זאת, ישראל מעוניינת כאמור בהגלייתו של ברגותי.

המקורות מסרו כי המתווך הגרמני צפוי להיפגש היום ברצועה עם משלחת של חמאס כדי לשמוע את עמדת הארגון כלפי הצעתו החדשה. העיתון דיווח עוד כי ראש ממשלת קטאר, השייח' חמד בן ג'אסם בן ג'בר אל ת'אני, שוחח בימים האחרונים עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, ודן איתו בנושא העסקה.

בתוך כך, בכיר חמאס סלאח ברדוויל אמר אתמול כי כל הדיווחים על עסקת שליט הם "בלוני ניסוי" שמפריחה ישראל על מנת לברר מהי עמדתו של חמאס ביחס לעסקה. הוא אמר כי פרטי העסקה ידועים למספר בודד של אנשים בחמאס וסרב להתייחס להודעתה של ישראל לפיה תשחרר בעסקה 980 אסירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully