וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנעל שנזרקה על בוש הוחזרה לבעליה

העיתונאי שהשליך לפני שנה את נעליו על נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש, נאלץ להפסיק מסיבת עיתונאים שערך בפריז, לאחר שאחד המשתתפים השליך לעברו את נעליו

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: גדי וינשטוק)

העיתונאי העירקי מונתזר א-זיידי עלה לכותרות העולמיות לפני שנה, כאשר במהלך מסיבת עיתונאים של נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש בבגדד הוא חלץ את נעלו והשליך אותה לעברו של הנשיא, בעודו צועק "זוהי נשיקת פרידה מהעם הערבי, יא כלב". אמש (שלישי) הוא הרגיש איך זה להיות בצד השני של הנעל, כאשר במהלך מסיבת עיתונאים שקיים בפריז, קם אדם והשליך את נעלו לעבר א-זיידי.

כמו בוש, גם העיתונאי העירקי הצליח לחמוק מהנעל, שעשתה את דרכה אל ראשו אך פגעה בקיר. "הוא גנב לי את הטכניקה", אמר א-זיידי לאחר התקרית. משליך הנעל התגלה כעיתונאי עירקי החי בגולה שהאשים את א-זיידי בשיתוף פעולה עם הדיקטטורה וטען כי עירק לא נמצאת תחת שלטון ארצות הברית. אחיו של א-זיידי, שהיה באולם במהלך מסיבת העיתונאים רדף אחרי התוקף, לקח נעל בידו והיכה אותו עד שיצא מהחדר, ומסיבת העיתונאים הופסקה.

לאחר שהשליך את נעלו על בוש, א-זיידי נעצר ונשפט לשלוש שנות מאסר, אולם עונשו הומתק בעקבות ערעורו. ועדת השחרורים של בית הכלא החליטה לנכות שליש מעונשו בשל התנהגותו הטובה, והוא שוחרר בחודש ספטמבר האחרון. מאז שוחרר הוא טוען, כי עבר עינויים בכלא העירקי כאשר השומרים היכו וחישמלו אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully