וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טענות הבנקים נגד ביטול העמלות צורמות"

בר חיון

2.12.2009 / 9:44

המועצה לצרכנות שגרה מכתב לחברי הכנסת כדי לנסות לקעקע את אחת הטענות המרכזיות שמעלים הבנקים נגד ביטול העמלות שעלולות לדבריהם להוביל לפגיעה ברווחיהם

בשבוע האחרון פירסמו הבנקים את הדו"חות הכספיים שלהם לרבעון השלישי של השנה, המצביעים, כמו ברבעונים הקודמים, על רווחים המסתכמים במאות מיליוני שקלים ברבעון. בעקבות דו"חות אלה, וכחלק מקידום החקיקה לביטול עמלות העו"ש, המועצה לצרכנות שגרה מכתב לחברי הכנסת כדי לנסות לקעקע את אחת הטענות המרכזיות שמעלים הבנקים נגד ביטול העמלות, שהוא עלול להוביל לפגיעה ברווחיהם.

לטענת המועצה לצרכנות, לפי נתוני 2008 הכנסות הבנקים בגין עמלות בלבד עמדו על 12.3 מיליארד שקל, בעוד חלקן של עמלות העו"ש של משקי הבית עמד על כ-900 מיליון שקל.

"אין עיננו צרה בהכנסות הבנקים, אך ברור כי טענתם בדבר הפגיעה ברווחיהם היא צורמת כטענתו של 'קוזאק נגזל'", נכתב במכתב שהגיע לידי themarker, "אין כל סיבה לאפשר לבנקים 'לחלוב' מציבור הצרכנים סכומי כסף אדירים, אם סכומים אלה מהווים תשלום כפול ולכן גם בלתי מוצדק".

כזכור, הצעת חוק הבנקאות שהוגשה בשבוע שעבר בכנסת וחתומים עליה 13 חברי כנסת מסיעות שונות, קובעת כי תאגיד בנקאי לא יגבה עמלה מלקוח עבור שירותים בסיסיים בחשבון העו"ש, לרבות עמלת מינימום. החקיקה נועדה להקל על הצרכן להתמקד בעלות העיקרית של השירות הבנקאי - גובה הריבית על האשראי ועל הלוואות, ותקל עליו לבצע השוואה בין הבנקים השונים.

במכתב המועצה לצרכנות, המועצה מבקשת תמיכה בהעברת החוק שהוגש, ומדגישה את התמיכה הציבורית במהלך, באמצעות למעלה מ-700 אלף מכתבים של צרכנים למפקח על הבנקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully