וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אונר"א: "אנו במצב כלכלי חמור ביותר"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.12.2009 / 21:48

דובר אונר"א בעזה סיפר לוואלה! חדשות כי מצב הסוכנות המסייעת לפליטים פלסטינים עגום ביותר. באונר"א מפנים אצבע מאשימה לעבר התורמים מארה"ב, אירופה והעולם הערבי

"אונר"א, סוכנות הסעד לפליטים פלסטינים של האו"ם, נמצאת במצב הכלכלי החמור ביותר שהייתה בו אי פעם, מאז שהוקמה לפני כ-60 שנה" – כך אמר אמש (שלישי) לוואלה! חדשות דובר הסוכנות ברצועת עזה, עדנאן אבו חסנה. לדבריו, המשבר הכספי הקשה מאיים על תכניות סיוע של אונר"א ועל שירותים בסיסיים שהיא מעניקה למאות אלפי הפליטים במזרח התיכון, ובעיקר בעזה ובלבנון.

"מדי שנה גדל מספר הפליטים באזור, אבל מצבה הכספי של סוכנות אונר"א נשאר אותו דבר", הסביר. "המשבר הכלכלי גם הוא השפיע לרעה השנה על הסוכנות, שרבים מתורמיה מסתכלים על עצמם ולא החוצה. הם חוששים לשפר את תרומותיהם ובכך הם מעמיקים את המשבר הכספי של הסוכנות".

"לא נוכל לתת כסף, אוכל או סיוע נפשי"

אולם לצד התורמים בארצות הברית ובאירופה, באונר"א מפנים אצבע מאשימה גם לעבר העולם הערבי שהתחייב להקצות סכום מסוים מדי שנה, אך הוא אינו עומד בו. "הליגה הערבית התחייבה לממן 8% מהתקציב של אונר"א מדי שנה, אולם הם משלמים אחוז אחד בלבד. אנחנו לא רוצים שישלמו מעבר ל-8 האחוזים שלהם הם התחייבו, אלא רק לעמוד בהתחייבות שלהם".

אבו חסנה סיפר כי במספר מקומות שבהם פועלת סוכנות אונר"א שורר אסון הומניטרי של ממש. "ברצועת עזה או במחנה הפליטים נהר אל-בארד בלבנון אנחנו מוציאים מיליונים רבים על מנת לשפר את המצב שם. בעזה מסתמכים עלינו כ-800 אלף פליטים, ל-160 אלף איש אנחנו מעניקים סיוע כספי, 200 אלף תלמידים לומדים בבתי הספר שלנו. המצב הכלכלי, הנפשי והחברתי שלהם קשה מאד ואנחנו זקוקים באופן נואש לתקציב על מנת לעמוד בביקוש האדיר", אמר אבו חסנה.

לדבריו, אם המצב הכלכלי של אונר"א לא ישתפר, הסוכנות תיאלץ להפחית את שירותיה לפליטים. "לא נוכל לתת כסף, אוכל, סיוע נפשי וסיוע תעסוקתי כפי שהיינו נותנים עד עכשיו. תהיה גם בעיה בתשלום משכורות לעובדי אונר"א, דבר שיפגע בעבודה, בביטחון וביציבות". לדבריו, אונר"א הזהירה את המדינות התורמות שהמצב "חמור מאד" ושהוא חייב להשתפר בדחיפות. "חייבים לאפשר לסוכנות הגדולה הזו להמשיך ולסייע למיליוני אנשים", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully