וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: המערב לא יוכל לבודד את אירן

נשיא אירן ממשיך לזלזל באיומי הסנקציות של המערב, אמר כי מדובר ב"לוחמה פסיכולוגית" ואיים כי מי שיתקוף את ארצו יתחרט על כך מיד

נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, אמר הערב (שלישי) בנאום ששודר בטלוויזיה הממלכתית כי המערב "לא יכול לבודד את אירן בשל פעילותה בתחום הגרעיני. הדיבורים על בידודה של אירן הם לוחמה פסיכולוגית שמנהל המערב. אירן היא ארץ ייחודית ואף מדינה לא יכולה לבודד אותה. זה מגוחך. הם (המערב) זקוקים לנו יותר ממה שאנו זקוקים להם. הם חיים בעבר", הוסיף הנשיא האירני.

נשיא אירן אף הצהיר כי אין שום סיבה להמשיך בניהול השיחות עם מעצמות המערב. "נושא הגרעין האירני נפתר", אמר אחמדיניג'ד, "לא ננהל עוד שום שיחות בנושא. אין שום טעם לשיחות". כמו כן אמר נשיא אירן כי סנקציות בינלאומיות נגד תוכנית הגרעין של ארצו לא יהיו אפקטיביות וכי כל מי שיגלה תוקפנות כלפיה יתחרט על כך. "לסנקציות אין כל תוצאה. התוקפנים יתחרטו על מעשיהם ברגע שיניחו את האצבע על ההדק".


דבריו של אחמדינג'ד מגיעים על רקע הודעה שמסרה רוסיה מוקדם יותר. ברוסיה אומרים כי אם שאר המעצמות יגיעו להסכמה בנוגע להטלת הסנקציות על אירן, גם רוסיה תשקול ברצינות לקחת בהן חלק. את הדברים אמר גורם דיפלומטי בכיר בממשל במוסקבה, שהבהיר כי סבלנותה של רוסיה כלפי אירן הולכת ופוקעת, בין השאר על רקע הודעתה של טהרן לפני יומיים כי תבנה עשרה מתקנים נוספים להעשרת אורניום בשטחה. "רוסיה עשתה טעות בתמיכתה בהחלטה האנטי-אירנית. הניתוח שלהם של המצב הוא מוטעה", אמר אחמדיניג'ד בנאומו.

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד ויו"ר הסוכנות לאנרגיה אטומית מוחמד אל ברדאעי נפגשים באירן. רויטרס
"לא ננהל עוד שום שיחות בנושא הגרעין". אחמדיניג'ד ויו"ר סאב"א היוצא אל ברדעאי/רויטרס

מוקדם יותר היום הודיעה סוכנות האו"ם לאנרגיה אטומית (סבא"א) כי תדרוש מאירן הבהרות בנוגע לתוכניתה לבנות עשרה מתקנים נוספים להעשרת אורניום. "אירן טרם עדכנה את הסוכנות בנוגע להחלטה. הסוכנות תדרוש הבהרות מאירן", נמסר בהודעתה הרשמית. כלי התקשורת באירן דיווחו ביום ראשון, כי עבודות ההרחבה של מתקני העשרת האורניום יחלו במהלך החודשיים הקרובים.

בשעות הבוקר הודיעה אירן כי בהמשך להצעת ההחלטה של שש המעצמות, בכוונתה לפנות לערכאות משפטיות, שם תבטיח לעצמה אספקת דלק במידה שתאפשר לה להתמודד עם הסנקציות העתידיות, אם יוטלו כאלו על-ידי האו"ם. "נתמודד עם ההחלטה באמצעות החוק", נמסר ממשרד החוץ האירני, "נתלונן על אותן ארצות שתמכו בהחלטה, אבל לא ייגרם שום שינוי ביחסנו עם רוסיה ועם סין, בהן אנו רואים בנות ברית".

אתמול פורסם כי רוסיה מתכוונת להפעיל את הכור שהיא בונה עבור אירן בבושהר עד חודש מרץ 2010, כך לדברי גורמים במוסקבה המעורבים בפרויקט. "קיבלנו משימה להשיק את הכור עד יום השנה החדשה האירני", אמר אחד הגורמים והוסיף כי "עדיין יש הרבה עבודה לפנינו". מקור נוסף עדכן כי הניסויים במתקן נערכים כמתוכנן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully