וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפקחים חילקו עשרה צווי הקפאה בגדה

1.12.2009 / 17:32

פקחי המנהל האזרחי שהגיעו לחלק צווים להפסקת העבודה בהתחלות בנייה בהתנחלויות, נתקלו בפעילי ימין זועמים שהטיחו בהם גידופים . למרות זאת, הם חילקו היום עשרה צווים

יהושע בריינר

(צילום: רויטרס, עריכה: לירז ליבנה)

בתום יום האכיפה השני להקפאת ההתנחלויות רשמו היום (שלישי) פקחי המנהל האזרחי עשרה צווי הפסקת עבודה למתנחלים שהחלו בבנייה בניגוד לצו ההקפאה. הפקחים ביקרו ב-45 יישובים ברחבי יהודה ושומרון.

בנייה בהתנחלויות. רויטרס
הפקחים ביקרו ב-45 יישובים ברחבי יהודה ושומרון/רויטרס

הבוקר התעמתו עשרות מתושבי קריית ארבע עם פקחי המנהל האזרחי בניסיון למנוע מהם לחלק צווי הפסקת עבודה. התושבים נעלו צוות של פקחים שהגיע לאתר בנייה ומונעים מהם לצאת מהמתחם. כוחות ביטחון שנמצאים במקום מנסים למנוע עימותים אלימים. צעירים שהגיעו אף הם למקום מסייעים כעת לעבודות הבנייה במחאה על כוונת המנהל להחרים טרקטור מהמקום.

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שאול גולדשטיין, הגיע ליישוב הר גילה, שבתחום המועצה, וניסה למנוע את כניסתם של פקחי הבנייה ליישוב. "אנו לא מתכוונים לתת לפקחים לעבוד בשקט. הפעולה של הפקחים היא לא חוקית כי יש לנו היתרי בנייה. אנחנו לא במדינה טוטליטרית שיכולה לשנות חוקים מהיום למחר. מה שהם עושים זו עבודה של 'שלום עכשיו' והם כנראה התבלבלו. זו מלשנות בזויה, ואהוד ברק כנראה סיים את העבודה שלו מול חיזבאללה וחמאס ועכשיו כל מה שמענייין אותו זה אם יש לבית מסויים היתר בנייה או אין".

גם בהתנחלויות שבי שומרון ורבבה הקיפו עשרות מתנחלים הקיפו את פקחי המנהל האזרחי בשבי שומרון וברבבה ולא נתנו להם לחלק צווי הפסקת עבודה. הצוותים נאלצו לעזוב את המקום. "העם בישראל לא ייתן לגזירות הגזעניות האלה לעבור", אמרו בוועד מתיישבי השומרון. גם ביישוב קרני שומרון מנעו המתנחלים את כניסת הפקחים ליישוב. הפקחים הספיקו לבקר ביישובים כרמל ומעלה חבר שבדרום הר חברון.

"מדובר במבנים שנמצאים בבנייה כבר חודשים ארוכים, ואנחנו צריכים לשבש את הפעילות של אלה שמפריעים לנו במפעל ההתיישבות", אמר לוואלה! חדשות ראש מועצת קריית ארבע מלאכי לוינגר, "דווקא בגלל שאנחנו נבחרי ציבור אסור לנו לשבת בחיבוק ידיים". לדברי לוינגר, "מדובר במבנים שאושרו בעבר והעבודות עליהם נמצאות בעיצומן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully