וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: "נרים את קולנו נגד מדיניות ישראל"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.12.2009 / 16:54

שבוע לאחר שנראה היה כי יושרו ההדורים בין ירושלים לאנקרה, אומר נשיא טורקיה המבקר בירדן כי "נצא נגד המדיניות הישראלית השגויה". הנשיא גול הוסיף כי "התיווך בין ישראל לסוריה הגיע לשלב מתקדם"

"התיווך הטורקי במשא ומתן בין ישראל לסוריה הגיע לשלב מתקדם מאד והוא יחודש ברגע שהצדדים ירצו בכך", כך אמר היום (שלישי) נשיא טורקיה, עבדוללה גול, בראיון שהעניק לעיתון הירדני "א-ראי" לרגל ביקורו בממלכה. גול תאר את עבדאללה מלך ירדן כ"אח וחבר" ואמר כי טורקיה גאה ביחסיה עם ירדן.

עוד אמר גול בראיון כי ארצו תמשיך "להרים את קולה" נגד "המדיניות הישראלית השגויה". בתשובה לשאלה לגבי יחסי ארצו עם אירן ענה: "טורקיה אינה מאמינה במדיניות (יצירת – נ.י) הצירים. טורקיה מתנגדת לכך שמדינות האזור יחזיקו בנשק גרעיני". הוא הבהיר עוד כי ארצו תומכת בדיפלומטיה כדרך לפתור את משבר הגרעין האירני.

לפני שבוע נפגש שר התמ"ת בן אליעזר עם גול לפגישה מדינית ודן עמו ביחסים בין המדינות ובחשיבות להשיבם למסלולם. הנשיא הטורקי אמר לשר התמ"ת בפגישה כי "ביקורו בטורקיה חודר ללבבות העם טורקי". בפגישה, שנערכה באנקרה וערכה כחצי שעה, אמר בן אליעזר כי הוא והנשיא דנו בכל הנושאים העומדים על הפרק, ביניהם המשא ומתן עם הפלסטינים, סוריה ואירן.

במסגרת הביקור, העלו הטורקים את דרישתם כי ישראל תרכוש מטורקיה ציוד בטחוני - כאקט של הדדיות לרכישות מערכות הנשק אשר רוכשת המדינה מהתעשיות הצבאיות בישראל. "זו לא פעם ראשונה שמעלים את הדרישה הזו - אני מאמין שהמוסדות המתאימים בישראל יתמודדו עם הבקשה", אמר אז בתגובה לדברים הנספח המסחרי של ישראל בטורקיה, דורון אברהמי, בראיון לוואלה! חדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully