וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל חוזה: "בעוד 20 שנה מעטים יתגייסו"

נעמה טלמור

1.12.2009 / 16:16

הרמטכ"ל גבי אשכנזי נשא דברים בכנס בירושלים והתייחס לירידה באחוז המתגייסים. "אם תימשך המגמה בכיתות של החינוך החרדי והמיעוטים, בעוד 20 שנה רק מעטים יתגייסו"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: לירז לבנה)

הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי, נשא היום (שלישי) דברים בכנס בנושא עידוד הגיוס בצה"ל, שהתקיים בירושלים. בכנס שבו השתתפו מנהלי בתי ספר על יסודיים, סיפר אשכנזי כי ישנה ירידה באחוד המתגייסים לצה"ל מטעמים דמוגרפיים.

אשכנזי הזהיר כי "אם תימשך המגמה, שרואים אותה כבר היום בכיתות של החינוך החרדי ובקרב המיעוטים שאינם מתגייסים, בעוד 20 שנה רק מעטים יתגייסו לצה"ל". בנושא אחר אמר הרמטכ"ל כי "האלימות שמתרחשת בבתי הספר קיימת גם בצבא. יש חיילים שמגיעים לצה"ל וחושבים שאת מצדה כבשנו במלחמת ששת הימים, זה לא מצחיק. שליש מהחיילים מגיעים לראשונה בחייהם לירושלים רק בשירותם הצבאי".

גבי אשכנזי בסקירה בנושא ספינת הנשק נובמבר 2009. אורי לנץ
"שליש מהחיילים מגיעים לראשונה בחייהם לירושלים רק בשירותם הצבאי". אשכנזי/אורי לנץ

גם שר החינוך, גדעון סער, דיבר בכנס ואמר כי "בעיניי שירות בצה"ל הוא לא רק חובה אלא הוא קודם כל עבורנו. זה ששירתנו בצה"ל ובנינו ובנותינו עתידים לשרת, זאת זכות גדולה. העם שלנו במשך דורות רבים היה חסר כוח מגן וכך נתון לפורענות, לרדיפה ולהשמדה. גם היום נקודת המוצא היא שאין קיום לישראל ולאזרחיה ללא כוח המגן הצבאי שלה".

סער הוסיף כי "השירות בצה"ל מבטא גם ערך של תרומה ונתינה לכלל. היום חייבת להיאמר אמירה ערכית ברורה בגנות ההשתמטות מצה"ל. אי אפשר לקבל השתמטות בתואנות שונות שהן כסות לאי רצון לקיים חובה אזרחית ולהעברת הנטל לכתפיים אחרות. לא יכול להיות מצב שבמדינת ישראל תינתן חסינות למעשי מרמה וחייבים לנקוט בצעדים נוספים למניעת ההשתמטות. אם נעשה זאת בקול ברור נוכל לשמור על הצבא שלנו, על החברה שלנו, וזוהי חובתנו כלפי ילדינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully