וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין מודיעין חשוד שביצע מעשים מגונים בילדים

איילה חננאל

1.12.2009 / 14:50

פרשיה מביכה נוספת בצה"ל. הותר לפרסום כי קצין בדרגת סגן המשרת ביחידה מובחרת ומסווגת בצה"ל חשוד בביצוע מעשים מגונים בכ-17 ילדים לאורך תקופה של שמונה שנים

פרשיה מביכה נוספת בצה"ל: היום (שלישי) הותר לפרסום כי קצין בדרגת סגן ששירת ביחידה מובחרת ומסווגת בצה"ל חשוד בביצוע מעשים מגונים בכ-17 ילדים ותינוקות לאורך תקופה של שמונה שנים. יש לציין כי הדברים המיוחסים לקצין, אירעו על פי החשד טרם גיוסו לצה"ל.

החשוד, בן 23 מהיישוב רעות אשר שירת בתפקיד רגיש ביחידה מובחרת של חיל המודיעין, התוודה לפני מספר שבועות בפני חבר על המעשים אותם ביצע. חברו דיווח על המעשה למפקדיו אשר בשל החשש לפגיעה עתידית בשלום הציבור העבירו את המידע באופן מיידי למשטרה שעצרה את הקצין. במקביל, הודח הקצין מתפקידו ושוחרר משירות לאלתר.

בחקירתו הודה החשוד בביצוע עשרות מעשים מגונים, בקורבנות רבים ולאורך תקופה ממושכת. הוא החל במעשיו מכיתה ח' וביצע אותם במשך שמונה שנים עד שהגיע לגיל 20 כשלמד כסטודנט במסגרת קדם צבאית. מרבית העבירות בוצעו בהיות החשוד קטין, במהלך לימודיו בתיכון.

מהמשטרה נמסר כי מדובר בקטינים וקטינות מרביתם היו בגילאי גן וביה"ס יסודי אך חלק מקורבנותיו היו בגיל שנתיים. חלק מהעבירות המיוחסות לו בוצעו בזמן ששימש כשמרטף בבית שכניו. כמו כן נבדק החשד כי ביצע מעשים מגונים בבנות דודותיו במהלך חופשה משפחתית באילת.

עוד הוסיפו במשטרה כי מרבית העבירות בוצעו בשעות הלילה, שעה שקורבנותיו ישנו. מהחקירה עולה כי החשוד נגע בגופם של הילדים, ביצע בהם מין אורלי וחיכך את איברו באיברי מינם ובישבנם. במקרים אחרים עולה מן החקירה כי החשוד הגיע לסיפוק מיני שעה שהחליף לפעוטות חיתולים.

הוא הודה בחקירתו כי ידע שמעשיו אסורים והודה כי עדיין יש לו "מחשבות על ביצוע מעשים מגונים בילדים" - מספר ימים מאוחר יותר חזר בו החשוד מהודאתו וטען כי רצה לעזוב את הצבא ולכן סיפר את שסיפר. גרסה זו נשללה עפ"י ממצאי החקירה.

במהלך החקירה נחקרו קורבנותיו של הקצין אך היה קושי להוכיח את החשדות מאחר שרוב הקורבנות לא היו מודעים למעשים, שבוצעו שעה שישנו. גם גילם הצעיר של כמה מהקורבנות בזמן ביצוע המעשים, הערים קשיים על הנסיונות להוכיח שבוצעו עבירות.

מעצרו של הקצין הוארך שלוש פעמים ע"י בית משפט השלום בראשון לציון. במשטרה מעריכים כי יוגש כתב אישום עם סעיפים חמורים ביותר כנגד החשוד, לאחר שימוצו פעולות החקירה.

עם זאת, בית המשפט השלום ברמלה הורה אחר הצהריים לשחרר את הקצין למעצר בית. השופט הסכים לבקשת חוקרי ימ"ר מרכז לעכב את ביצוע ההחלטה עד להגשת ערעור על ידי המשטרה.

פרשיה זאת מתווספת לפרשיה מביכה נוספת בצה"ל שהתפוצצה בימים האחרונים ובמרכזה חשדות למעשה סדום וניסיון לאונס שביצע המאבטח של הרמטכ"ל בצעירה בשנות ה-20 לחייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully