וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצועי הפיגוע בטאבה תובעים את רשת הילטון

גלעד גרוסמן

1.12.2009 / 11:52

100 פצועים וקרובי משפחותיהם של הרוגי הפיגוע במלון הילטון טאבה באוקטובר 2004 הגישו תביעת ענק כנגד רשת המלונות על רשלנות באבטחה. "חלק מעובדי המלון בזזו את הנפגעים"

100 פצועים וקרובי משפחותיהם של הרוגי הפיגוע במלון הילטון טאבה באוקטובר 2004 הגישו הבוקר (שלישי) תביעת ענק נגד רשת הילטון העולמית. התביעה, להערכת פרקליטם של התובעים, מסתכמת בכ-60-70 מיליון שקל. טרם הוגש כתב ההגנה מטעם רשת הילטון.

"ההילה של רשת הילטון ריחפה כרגיל בכל מלונות הילטון, על המלון וחרף זאת התעלמה רשת ותיקה ומנוסה זו מכל סידורי הביטחון והאבטחה, ולו הבסיסיים ביותר המתחייבים מניהול מלון המצוי במרובע האסטרטגי המדיני והדיפלומטי הרגיש ביותר והוא גבולותיהן של ארבע מדינות, אשר כוללות שלוש מדינות מוסלמיות ומדינה אחת יהודית", נכתב בתביעה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין משה זינגל ועמיקם חרל"פ.

מלון הילטון טאבה לאחר פיצוצו. דובר צה"ל
לטענת התובעים, הילטון התרשלה בכך שהתעלמה מאירועי טרור קודמים ולא גיבשה תוכניות אבטחה. הילטון טאבה לאחר הפיגוע/דובר צה"ל

הפיגוע הקשה התרחש בערב חג סוכות. מחבל מתאבד הסיע מכונית תופת לתוך הלובי של המלון וגרם לקריסת אגף שלם של המלון ולמותם של 33 בני אדם ולפציעתם של עשרות. על פי התביעה, המכונית נסעה על הכביש הפרטי של המלון לאורך כ-200 מטר עד שנכנסה למלון. לאורך הדרך ובכניסה למלון לא הוצבו שומרים ואיש לא בדק את המכונית ולא את הנהג.

"מיד לאחר הפיצוץ השתרר במלון כאוס מוחלט", נכתב בתביעה. "מתחם המלון הפך לגיהינום על פני האדמה, גוויות צנחו מהקומות העליונות והתפזרו מסביב, ופצועים שדיממו שיוועו לעזרה בין כל ההריסות. פצועים רבים החלו לצרוח ולזעוק לכל עבר, ילדים הסתובבו חסרי כל".

התובעים טוענים שעובדי המלון המצריים נבהלו ולא ידעו להושיט עזרה לנפגעים. "חלקם נמלטו וחלקם אף עסק בביזה, ולדאבון הלב אף עסק בביזה של חללים נפגעים", טוענים התובעים. רק כאשר הגיעו צוותי הצלה מישראל למלון קיבלו הנפגעים טיפול רפואי. לטענת התובעים, הילטון התרשלה בכך שהתעלמה מאירועי טרור קודמים ולא גיבשה תוכניות אבטחה והצלה מתאימות למלון ברמת חמישה כוכבים שנמצא במקום אסטרטגי כמו טאבה.

בעבר סירבה הילטון לקבל אחריות על הפגיעה באורחיה, וב-2006 הוגשה בארה"ב תביעה נגד הילטון העולמית, אולם בית המשפט שם קבע כי הפורום הנאות לניהול התביעה הוא ישראל או מצרים. "כל התובעים שנותרו בחיים סובלים טראומה ונזקים נפשיים עקב היחשפותם למראות מזעזעים של גוויות ולחלקי גופות אשר חלקם עלו באש, מהתקפות פאניקה וחרדה חוזרים ונשנים, מהוצאות בגין טיפולים פסיכיאטריים, מחוסר שינה כרוני, מסיוטי לילה ומפלאשבקים המשחזרים את הסיוט שעברו.", נכתב בתביעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully