וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי דובאי, האם עכשיו גם יוון?

סוכנויות הידיעות

1.12.2009 / 12:00

שרי האוצר של האיחוד האירופי צפויים לנקוט צעדים משמעתיים נגד המדינה בשל חובותיה הנערמים. לפי הערכות האיחוד, חובותיה של יוון יגיעו ל-124.9% מהתמ"ג בשנה הבאה

ביום רביעי צפויים שרי האוצר של האיחוד האירופי לנקוט צעדים משמעתיים נגד יוון בשל חובותיה הנערמים, כך דיווח אתר האינטרנט של המגזין "פורבס". בפגישת שרי האוצר של האיחוד האירופי בבריסל הם עלולים להחליט על החרפת הצעדים לשלב אחד לפני שהאיחוד האירופי יקנוס את יוון על חוסר יכולתה לרסן את הגירעון והחובות, לפי אתר האינטרנט.

לפי הערכות האיחוד האירופי, חובותיה של יוון יגיעו ל-124.9% מהתמ"ג בשנה הבאה, דבר אשר יהפוך אותה למדינה החייבת ביותר מבין 16 המדינות החולקות את מטבע היורו. האיחוד האירופי אף העריך כי חובותיה של יוון יגיעו ל-135.4% מהתמ"ג בשנת 2011.

בשבוע שעבר, לראשונה בהיסטוריה, השתוותה רמת הסיכון של האג"ח של ממשלת יוון לזו של טורקיה. המחיר של ביטוח נגד חדלות פירעון של ממשלת יוון עלה לרמה דומה לזו של טורקיה.

הבהלה היוונית התעוררה כמה ימים לפני הכרזתה של דובאי על דחיית פירעון חובותיה. יוון לוותה יותר מ-90 מיליארד דולר ב-2009 כדי לממן את גירעונותיה התקציביים – שמגיעים כמעט לכדי 13% מהתמ"ג, הרבה מעבר לתקרה שקובעת אמנת האיחוד האירופי.

"ישנו בעיות רבות בפניהן ניצבת יוון", אמר כריס פרייס, מחברת דירוג האשראי פיץ', לרויטרס והוסיף: "אני לא חושב שהממשלה החדשה החלה להעריך עם אילו בחירות לא נעימות היא תצטרך להתמודד כדי להוריד את רמת החובות של המדינה".

על אף חובותיה הנערמים של יוון, מומחים בתעשיית הפיננסים ואנשי מפתח באיחוד האירופי מעריכים כי היא לא תפשוט את הרגל.

סוכנות דירוג האשראי סטנדרד אנד פורס שללה את האפשרות שיוון תפשוט את הרגל. "למרות שהמצב ביוון מדאיג, אנחנו שומרים על דירוג A- ליוון", אמר האנליסט מאקרו מרסניק לעיתון היווני "קתימריני". סוכנות דירוג האשראי מודי'ס שמרה על דירוג של A1 ליוון. שני דירוגים אלה רחוקים מאד מלהיות דירוגי זבל.

חואקין אלומינה, הנציב היוצא לעניינים כלכליים ומוניטריים באיחוד האירופי, אמר לאותו העיתון: "יוון לא עומדת לפשוט את הרגל". משקיעים ברחבי אירופה העריכו כי אחת הסיבות שיוון לא תשפוט את הרגל היא כי האיחוד האירופי לא ייתן לה ליפול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully