וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באשמת השקנאים מחירי הדגים עולים ב-30%

רמי שני

1.12.2009 / 9:51

השקנאים הנודדים "גנבו" דגים מבריכות הגידול בצפון בשווי של 5.5 מיליון שקלים. את המחיר האמיתי ישלמו הצרכנים בעליית מחירי הדגים ברשתות השיווק

מחירי הדגים צפויים לעלות בשיעור חד של כ-30% - כך מתריעים מגדלי הדגים בישראל. לדבריהם, עליית המחירים היא תוצאה ישירה של הנזק שגרמו להם השקנאים בעונת הנדידה החולפת ואשר הסתכמו, להערכתם, בעלות של חמישה מיליון שקלים וחצי. זאת לאחר שהשקנאים אכלו כמה מאות טונות של דגים.

ארגון מגדלי הדגים פעל לאחרונה ביחד עם גורמי שמירת הטבע במטרה למזער את הנזקים, נוכח אירועים דומים שהתרחשו בעבר. בשיתוף רשות הטבע והגנים, מימנו המגדלים ומשרד החקלאות הקמת תחנות האכלה לשקנאים והוצאת דגים להאכלתם, בעלות של 300 אלף שקלים. למרות זאת, המשיכו העופות לאכול דגים מבריכות הדגים בצפון, אזור הגידול הרחב ביותר בישראל לדגי מאכל בישראל.

המגדלים חתמו על הסכם מימון תחנות ההאכלה, כחלק מהדרישות הבין לאומיות, לשמור על חייהם של השקנאים. השבוע הבהירו המגדלים שלא יהיה באפשרותם לשאת לבדם במחיר הכלכלי של הנזקים: "אנחנו עושים מאמצים רבים על מנת לא לפגוע בציפורים הנודדות" טען היום יוסי יעייש, מזכיר איגוד המגדלים, "אבל יחד עם זאת צריך לזכור שגם פגיעה בבני אדם היא לא מוסרית. כיום הנפגעים היחידים הם המגדלים והצרכנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully